صعود تاریخ‌ساز تیم ملی تنیس روی‌میز به نیمه‌نهایی / ایران بعد از ۶۵سال مدال گرفت!

تیم ملی تنیس روی‌میز ایران با ترکیب نیما و نوشاد عالمیان و امیرحسین هدایی با پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل تیم قدرتمند ژاپن به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی هانگژو صعود کرد و مدال برنز خود را قطعی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی تنیس روی‌میز ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو چین امروز _یک‌شنبه دوم مهرماه_ مقابل تیم قدرتمند ژاپن قرار گرفت و در پایان سه بر صفر پیروز شد. در بازی اول نیما عالمیان مقابل هاریموتو نفر چهارم دنیا و نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۲۰ قرار گرفت و در مجموع سه بر دو پیروز بازی این جدال بزرگ شد.

در مسابقه دوم نوشاد مقابل شونسوکه توگامی نفر ۴۱ دنیا به میدان رفت و توانست سه بر دو به برتری برسد و ایران را دو بر صفر پیش بیاندازد. سومین نماینده ایران امیرحسین هدایی با رده ۱۳۰ بود که مقابل یوشیمورا با رده ۷۹ دنیا قرار گرفت و سه بر دو پیروز شد.

تیم ملی تنیس روی‌میز ایران با این برد مهم و ارزشمند به مرحله نیمه‌نهایی رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد. لازم به‌ذکر است بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ نوشاد عالمیان توانست در بخش انفرادی برنز بگیرد و اکنون این فرصت برای تیم ملی تنیس روی‌میز کشورمان فراهم شده و حتی می‌توان به مدال‌های خوش‌رنگ‌تر امیدوار بود.

بنابراین پینگ‌پنگ ایران بعد ۶۵ سال مدال گرفت؛ پیش از این تیم ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو مدال برنز تیمی گرفته بود. اوج کار نمایندگان ایران پیروزی درخشان نیما عالیان مقابل نفر چهارم جهان بود که به هیچ‌وجه پیش‌بینی نمی‌شد.

کد خبر 690024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.