عرصه دانشگاه، میدان جهاد تبیین است

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان در بیانیه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس اعلام کرد: اکنون عرصه دانشگاه، میدان جهاد تبیین است؛ تبیین اندیشه‌های اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل مکاتب منحرف غربی که در زوایای مختلف دانشگاه و علوم و اندیشه‌های دانشگاهیان ما رخنه کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان اصفهان به مناسبت هفته دفاع مقدس و بازگشایی دانشگاه‌ها بیانیه‌ای صادر کرد که در ادامه می‌خوانید:

«هفته دفاع مقدس فرصتی گرانبها برای بازشناسی جانفشانی‌ها و حماسه‌های عظیم فرزندان برومند این مرز و بوم است️. مهر ۱۳۵۹ برای تمام آزادگان و حق‌جویان جهان، یادآور دفاع قهرمانانه فرزندان رشید اسلام و ایران از ارزش‌های والای انسانیت، عدالت، عقلانیت، معنویت و آزادی در مقابل تهاجم همه‌جانبه دشمنان ایران اسلامی در قالب جنگ تحمیلی است.

و اینک مهر ۱۴۰۲، فرصتی مناسب است تا ضمن بازشناسی و تأملی نو بر این حماسه ماندگار، آن را برای نسل جوان جامعه تبیین کنیم؛ به گونه‌ای که بتوانند ضمن درک حقیقی آن مکتب و پایمردی بر آن صراط، به تاسی از مکتب جهادی امام خمینی (ره) در مواجهه با جنگ ترکیبی، ترفندهای رسانه‌ای زیاده‌خواهان و منافقان داخلی و دشمنان خارجی، ثابت‌قدم‌تر از نسل قبل عمل کنند. دانشگاه اسلامی و انقلابی باید نسل جوان را به سلاح گفت‌وگوی بصیرتی مجهز و به افسران و فرماندهان جنگ نرم در شبکه‌های اجتماعی تبدیل کند.

دنیا باید بداند جنگ با ایران، واکنش استکبار جهانی در مقابل انقلاب اسلامی بود. استکبار جهانی بدان سبب که در میدان اندیشه توان مقابله با گفتمان انقلاب را نداشت و از تسری آن به سایر کشورها می‌ترسید، دست به اقدام خشن نظامی زد؛ اما این تهدید برای غیور مردان ایران به فرصت تبدیل شد.
دفاع مقدس میدان بروز باورهای دینی و سجایای اخلاقی ملت ایران شد و اتحاد و یکپارچگی مردم ایران را نمایان ساخت. در دفاع مقدس، ملت ایران دریافت که پیروزی، پیشرفت، عقب‌راندن دشمن و صیانت کشور با مقاومت حاصل می‌شود نه با تسلیم. باور به ضرورت و بایستگی مقاومت، هم اطمینان و اعتمادبه‌نفس داخلی را موجب‌شد هم به دشمن آموخت که در محاسبات خویش قدرت داخلی و مقاومت ایران را به یاد داشته‌باشد.

اکنون عرصه دانشگاه، میدان جهاد تبیین است؛ تبیین اندیشه‌های اسلام ناب محمدی (ص) در مقابل مکاتب منحرف غربی که در زوایای مختلف دانشگاه و علوم و اندیشه‌های دانشگاهیان ما رخنه کرده‌اند. افشاگری و نقادی این‌گونه انحرافات و جلوگیری از نفوذ آنها به دانشگاه، وظیفه هر دانشگاهی مسلمان و غیرتمندی است.

سلام و درود بر روح پرفتوح و ملکوتی امام خمینی رضوان الله تعالی علیه

سلام و درود بر خون پاک شهدایی که با نثار جان گران‌بهای خود تا آخرین نفس و تا آخرین قطره خون مقاومت کردند و اجازه ندادند نهال انقلاب آسیب ببیند و سلام و درود بر زنان و مردان غیوری که هم‌اینک نگهبان درخت تنومند انقلاب و میراث امام (ره) و شهدا هستند؛ غیورزنان و غیورمردانی که در ذیل رهبری حکیمانه خلف صالح او امام خامنه‌ای، تلاش می‌کنند تا ان‌شاءالله کشتی انقلاب را به ساحل امن ظهور برسانند.»

کد خبر 690008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.