«اصپاک» به جمع‌آوری پسماندهای تر تسری پیدا کند

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک با عنوان «اصپاک» در این کلان‌شهر گفت: از همکاران حوزه مدیریت پسماند درخواست کردم، به این نوع پسماند راضی نشوند تا موضوع به سمت سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند پسماند تر نیز تسری پیدا کند.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به راه‌اندازی سامانه اصپاک برای درخواست جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان اظهار کرد: اگر بخواهیم شهر خوب و بهره‌وری مطلوب داشته باشیم، مشارکت اجتماعی و استفاده از فناوری‌ها باید سرلوحه اقدامات و ابتکارات مدیریت شهری قرار گیرد.

وی افزود: در راستای استفاده از بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، در مسیر هوشمند شدن شهر، اقدام خوب، مؤثر و مبارکی انجام و سامانه هوشمند جمع‌آوری پسماند خشک با عنوان «اصپاک» راه‌اندازی شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: از همکاران حوزه مدیریت پسماند درخواست کردم، به این نوع پسماند راضی نشوند تا موضوع به سمت سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند پسماند تر نیز تسری پیدا کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از اوقات شهروندان نمی‌دانند خودروی جمع‌آوری پسماند چه زمانی به منزل آن‌ها می‌رسد و گاهی پسماند خود را با فاصله نسبت به زمان جمع‌آوری بیرون می‌گذارند، بنابراین اگر سیستم اطلاع‌رسانی مسیر خودروهای جمع‌آوری پسماند تر نیز راه‌اندازی شود و در دسترس شهروندان قرار گیرد، آن‌ها نسبت به این موضوع متعهدتر خواهند بود و در مجموع شهر جلوه بهتری خواهد داشت.

نباتی‌نژاد ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران راه‌اندازی سامانه اصپاک اضافه کرد: به همکاران این حوزه توصیه می‌کنم روی موضوع اطلاع‌رسانی راه‌اندازی سامانه اصپاک اهتمام ویژه داشته باشند تا به اطلاع شهروندان برسد و این اقدام فقط در حوزه پسماند خشک نباشد.

کد خبر 689973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.