اجرای بیش از ۳۰ پروژه نوسازی مدارس در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد، از اجرای ۳۳ پروژه نوسازی مدارس در استان با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا حسینی نیک روز یکشنبه، دوم مهرماه_ در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در سفر نخست ریاست جمهوری به استان هیچ مصوبه‌ای در فصل آموزش استان نداشتیم، اظهار کرد: با پیگیری‌های استاندار استان، متمم چند طرح اساسی برای استان مصوب شد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی با مشارکت بنیاد برکت، افزود: جمع‌آوری مدارس کانکسی در قالب طرح شهید پناهی اجرایی شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۷ مدرسه با ۱۲۳ کلاس یک، دو و سه کلاسه با اعتباری بالغ ۶۰ میلیارد تومان جایگزین مدارس کانکسی شد.

وی با بیان اینکه در متمم سفر اول ریاست جمهوری اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به تجهیز مدارس استان اختصاص داده شد، گفت: در سفر دوم دولت به استان قریب به یک هزار میلیارد تومان برای مدت زمان ۲ سال برای استان در نظر گرفته شد که با این اعتبار و تخصیص آن فصل آموزش استان تغییرات اساسی خواهد داشت.

حسینی نیک با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۳ پروژه نوسازی مدارس با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان شروع شده‌است، افزود: این پروژه‌ها عمدتًا شامل مدارس شش، نه و ۱۸ کلاسه و در مناطق روستایی و محروم استان می‌باشند که تا مهرماه ۱۴۰۲ حدود ۳۰ مورد از این طرح‌ها تحویل موقت شده‌اند.

وی از تحویل ۲۰۰ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: افزایش ۳۸ هزار متر مربعی فضاهای آموزشی، ۲۶ هزار متر مربعی فضای ورزشی و چهار هزار متر مربعی فضای فرهنگی در مدت این ۲ سال انجام شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در استان سه هزار مدرسه و بالغ بر ۹ هزار کلاس درس و ۱۸۰ هزار دانش‌آموز وجود دارد که ترکیب جمعیتی مدارس به لحاظ روستایی و شهری کمی نگران کننده‌است.

وی گفت: ۷۰ درصد مدارس استان در روستاها هستند در حالی که ۳۰ درصد دانش آموزان ما در مدارس روستایی در حال تحصیل می‌باشند و برعکس یعنی ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس شهری هستند اما تنها ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان در شهرها قرار دارند.

حسینی‌نیک با بیان اینکه ۸۰۰ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش‌آموز در استان وجود دارد، افزود: این موضوع نشان می‌دهد روستاهای استان تراکم دانش‌آموزی بسیار کم و در شهرها تراکم بسیار بالایی داریم، هم‌اکنون سرانه دانش‌آموزی در استان به عدد پنج رسیده‌است.

کد خبر 689969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.