احیای تالاب‌های اطراف دریاچه ارومیه و بازگشت پرندگان مهاجر پس از سال‌ها

استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص احیای تالاب‌های اطراف دریاچه ارومیه گفت: با مدیریت آب منطقه‌ای و محیط‌زیست بعد از سال‌ها شاهد احیا تالاب‌ها و بازگشت پرندگان مهاجر به این تالاب‌ها هستیم، در احیای دریاچه ارومیه هم دولت باید نقش‌آفرینی کرده و هم مردم وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

محمدصادق معتمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص احیا دریاچه ارومیه و تلاش در راستای سلامتی مردم اظهار کرد: به حداقل رساندن آسیب‌ها در خصوص ریزگردهای نمکی و شن‌های روان یکی از برنامه‌های پیش رو دولت است.

وی افزود: در این راستا ۲۵ هزار هکتار مطالعات انجام که در ۲۶۰۰ هکتار از اراضی بادشکن‌های زنده و غیرزنده اجرایی شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کانون‌های بحرانی در ریزگردهای نمکی را که برای سلامتی مردم می‌توانند تأثیرگذار باشند، با قرق و ایجاد سازه مدیریت کرده و نگرانی مردم را رفع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود نمک به مزارع توسط گونه‌های بومی توسعه بادشکن‌های زنده را مدنظر قرار داده‌ایم، جلوگیری از تخریب مزارع را با تخصیص منابع کنترل خواهیم کرد و تا دو سال آینده نگرانی‌های مردم در خصوص عوارض ریزگردهای نمکی از بین می‌بریم.

معتمدیان در خصوص احیای تالاب‌های اطراف دریاچه ارومیه تصریح کرد: با مدیریت آب منطقه‌ای و محیط‌زیست بعد از سال‌ها شاهد احیا تالاب‌ها و بازگشت پرندگان مهاجر به این تالاب‌ها هستیم، در احیای دریاچه ارومیه هم دولت باید نقش‌آفرینی کرده و هم مردم وظایفی دارند که باید به آن عمل کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که بعد از تصویب در کارگروه ملی احیا دریاچه ارومیه آن را پیگیری می‌کنیم جایگزینی کشت است، چون در حوضه دریاچه ارومیه توسعه کشاورزی نداریم و باید تغییر الگوی کشت را نیز پیگیری کنیم.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در آینده نزدیک وزرای نیرو و جهاد کشاورزی در استان حضور خواهند داشت تا با هم‌فکری یک اقدام جهادی در جهت تغییر الگوی کشت با هدف کاهش مصرف آب و افزایش درآمد کشاورزان را شاهد باشیم.

کد خبر 689925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.