ضرورت ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه سالمندان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: به هر میزان در حوزه توانمندسازی سالمندان کار کنیم و زیرساخت ایجاد کنیم برای آینده هم موثر خواهد بود، چرا که سالمندی در انتظار همه افراد است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، مهدی رمضانی، شامگاه امروز _شنبه، یکم مهرماه_ در نشست شورای ساماندهی امور سالمندان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی باید در زمینه مسائل سالمندان تمرکز کنند و موضوع سالمندان نه در حاشیه سیاست‌گذاری‌ها، بلکه در کانون توجه قرار گیرد.

وی افزود: بایستی در چارچوب قانون و با تصویب قوانین خاص حمایت از سالمندان، حل مشکلات این قشر را مورد توجه قرار دهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: دستگاه‌های متولی به‌ویژه بهزیستی کردستان از ظرفیت سفر رئیس جمهور به استان برای حل مشکلات سالمندان و مطالبه این قشر استفاده کنند.

وی تغییر نگرش به سالمندی را موضوع بسیار کاربردی دانست و تاکید کرد: به هر میزان در حوزه توانمندسازی سالمندان کار کرده و زیرساخت ایجاد کنیم برای آینده هم مؤثر خواهد بود، چون سالمندی در انتظار همه افراد است.

رمضانی در ادامه شرکت همه اعضای این شورا در این جلسات را ضروری برشمرد و از حضور نداشتن برخی از دستگاه‌های متولی گلایه‌مند شد و گفت: موضوع توانمندسازی سالمندان بسیار مهم است و باید به جد پیگیری شود.

وی افزود: نگرانی جدی درخصوص رشد پرشتاب سالمندی که در انتظار جامعه ایران است، وجود دارد و در آینده نظر به افزایش سالمندی در جامعه ما این موضوع به معضل جدی تبدیل خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه یک غنای تجربی و علمی در سالمندان وجود دارد، گفت: احساس سربار بودن باید تبدیل به خودباوری در سالمندان شود، نگهداری سالمند در منزل از لحاظ فرهنگی بسیار موضوع جدی است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

کد خبر 689889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.