بوشهری‌ها ۹۵ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۹۷ پلیس برقرار کردند

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: بوشهری‌ها در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۹۵ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۹۷ پلیس برقرار کردند که این میزان در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۵ درصدی دارد.

به گزارش ایمنا، حیدر سوسنی در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام گرفته از تماس‌های برقرار شده، میزان انتقادها و شکایات به ترتیب یک و ۵۸ درصد کاهش و تقدیر مردم از پلیس ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در شش‌ماهه امسال استان بوشهر در شاخص سرقت‌ها رتبه ۲۷ کشور و در شاخص وقوع قتل استان بیستم کشور بوده که در مدت یاد شده ۲۲ فقره قتل رخ داد و ۲۳ فقر (یک مورد مرتبط با سنوات گذشته) در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: در شرارت نیز این استان رتبه آخر کشور را دارا است تا جایی که در ۶ ماهه نخست امسال، هیچ گونه شرارتی در استان بوشهر اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در بحث نزاع و درگیری نیز استان بوشهر رتبه ۲۸ کشور را دارد که براساس آمار تنها یک درصد از نزاع‌های انجام شده جمعی بوده است.

سوسنی ادامه داد: در شاخص تصادف‌ها نیز استان بوشهر در رتبه هجدهم کشور قرار دارد که این رتبه نشان از وضعیت قابل قبول استان در شاخص تصادف‌های رانندگی است.

وی گفت: در شش‌ماهه امسال در شاخص زمین‌خواری میزان کشف ۱۹۸ هزار و ۲۲۴ مترمربع به ارزش پنج هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، ۷۹۵ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در شاخص کشف سوخت قاچاق نیز استان بوشهر بارانداز نیست، بلکه سوخت قاچاق بین استان‌های مجاور از این استان ترانزیت می‌شود.

وی اظهار کرد: براساس آمار در شش‌ماهه امسال، ۱۰ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۶۵۹ لیتر سوخت قاچاق در استان بوشهر کشف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۳۸ برابری نشان می‌دهد.

سوسنی ادامه داد: در ارتباط با کشف موادمخدر نیز میزان کشفیات این استان در شش‌ماهه نخست امسال، یک تن و ۷۱۷ کیلو انواع موادمخدر بوده که در این مدت ۳۸۰ نفر خرده‌فروش موادمخدر، یک‌هزار و ۷۲ نفر معتادان عادی و ۲۳۲ نفر معتادان متجاهر در استان بوشهر دستگیر و به مرکزهای ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی افزود: در شش‌ماهه نخست امسال، ۱۰ باند تهیه و توزیع موادمخدر در استان بوشهر متلاشی و همچنین ۴۸۵ طرح پاک‌سازی از موادمخدر به صورت محله محور در استان اجرایی شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در شاخص شناسایی اتباع غیرمجاز نیز امسال تاکنون چهار هزار و ۷۵۰ تبعه خارجی شناسایی و به کشورشان طرد شده‌اند، در شاخص صدور گذرنامه امسال ۴۸ هزار و ۱۶۲ گذرنامه برای هم استانی‌ها صادر شده است.

منبع ایرنا

کد خبر 689868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.