درآمدزایی شهرداری را به کمیسیون ماده ۱۰۰ محدود نکنیم

شهردار ایلام با اشاره به سطح ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر ایلام، گفت: برخی افراد به دلیل اینکه بابت تخلف ساخت و ساز جریمه می‌پردازند به قانون توجه نمی‌کنند، بنابراین باید برنامه داشته باشیم و درآمدهای شهرداری را محدود به کمیسیون ماده ۱۰۰ نکنیم تا با درآمدزایی چشم بر تخلفات ببندیم.

افشین مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری یک علم است و در کنار تجربه و بکارگیری نیروی انسانی تربیت شده باید از علم مدیریت شهری و شهرسازی بهره گرفت.

وی افزود: هر اتفاقی در محدوده شهری یا خارج از محدوده شهری رخ دهد، از کانال مهندسان شهرداری، نظام مهندسی و اداره راه و شهرسازی و تصمیمات آن‌ها است، بنابراین باید چاره‌ای برای حل مشکلات اندیشید.

شهردار ایلام اضافه کرد: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید اصولی و منطقی تصمیم گرفت، واحد کنترل نظارت شهرداری به عنوان بازوی نظارتی شهرداری باید آموزش و تخصص لازم را ببیند، زیرا بارها مشاهده شده که نیروی اجرایی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرقانونی ورود می‌کند، اما نتوانسته کاری از پیش ببرد، چون مالک ساختمان مأمور شهرداری را قانع کرده است و این در حالی است که اگر تیم تخصصی اعزام می‌شد، این مشکلات وجود نداشت.

وی ادامه داد: جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید حداقل یک مهندس ناظر حضور داشته باشد تا تخلفات ملک را بررسی و از مالک بخواهد، پروانه یا سند یا مدرکی دال بر مجوز ارائه دهد تا سودجویان، مأمور شهرداری را با فرافکنی و توجیهات غیرقانونی قانع نکنند.

مظفری با اشاره به سطح ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر ایلام، گفت: برخی افراد به دلیل اینکه بابت تخلف ساخت و ساز جریمه می‌پردازند به قانون توجه نمی‌کنند، بنابراین باید برنامه داشته باشیم و درآمدهای شهرداری را محدود به کمیسیون ماده ۱۰۰ نکنیم تا با درآمدزایی چشم بر تخلفات ببندیم.

وی با اشاره به افزایش توان مالی و اعتباری شهرداری و افزایش سطح درآمدها گفت: باید به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم، با همراهی و تعامل اعضای شورای اسلامی شهر ایلام در آینده نزدیک در تدوین بودجه این مهم تحقق خواهد یافت.

شهردار ایلام گفت: برای توسعه شهر همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی، نظام مهندسی و… مهم است، ما در جهت توسعه بافت شهری ایلام مشکلاتی داریم که یکی از آن‌ها تأخیر در تهیه و تدوین پلان یا نقشه‌های بعدی طرح جامع شهری و طرح تفصیلی شهر است.

وی افزود: برخی محلات شهر ایلام در ردیف و اولویت الحاق به طرح جامع شهری و مناطق جدید شهرداری قرار دارد، بنابراین از شهرداری خدمات می‌خواهند، اما چون تعیین تکلیف نشده‌اند فکر می‌کنند شهرداری چالش ایجاد کرده است در صورتی که ما مشتاق توسعه شهر و افزایش منابع درآمدی هستیم.

مظفری تصریح کرد: چالش‌ها در حوزه شهر و شهروندی فراوان است، اما باید با گذر از شهرنشینی به شهروندی برسیم و شهروندان خود را در ساختن شهر سهیم بدانند، گاه این شراکت معنوی و با تعامل و همراهی در فرهنگ شهری است.

کد خبر 689854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.