نظام آموزشی در توسعه کشور نقش کلیدی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه تربیت نخبگان سیاسی، ارتقای آگاهی‌های اجتماعی و اقتصادی در آموزش و پرورش رقم می‌خورد، گفت: نظام آموزشی در توسعه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورها، نقش کلیدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا نوارنی امروز _ شنبه یکم مهرماه _ در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت اظهار کرد: آموزش‌وپرورش و نظام آموزشی، زیربنای توسعه همه جانبه کشور است.

وی افزود: اگر بخواهیم در کشور به توسعه در معنای واقعی آن دست یابیم، باید برای آموزش پرورش برنامه‌های بلند مدت تدوین کنیم که خوشبختانه در سند تحول بنیادین به این مهم، توجه لازم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ادامه داد: یادآوری جان فشانی‌های شهدا و جانبازان و انتقال آن به نسل آینده یکی از مهمترین رسالت‌های خطیر آموزش و پرورش است.

نوارنی خطاب به دانش آموزان، خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز باید همچون جوانان سال‌های جنگ و انقلاب به جهاد بپردازند و جهاد امروز دانش‌آموزان، جهاد علم و دانش است که در سنگر مدرسه‌ها است.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) درباره گذر سریع عمر انسان، از دانش‌آموزان خواست لحظه‌ها را غنیمت بشمارند و تلاش علمی را به فردا واگذار نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: همه مسئولان به معنای واقعی با تمام توان در خدمت دانش‌آموزان و آموزش و پرورش هستند و چشم امیدشان به این مجموعه است.

نوارنی افزود: شکوفایی نظام جمهوری اسلامی در گرو تلاش‌های مجدانه و مستمر دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور است.

کد خبر 689809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.