آموزش و پرورش بنیادی‌ترین بخش توسعه کشور است

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: آموزش و پرورش بنیادی‌ترین بخش از ارکان توسعه کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا مظفر _ شنبه یکم مهرماه _ در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدرسه زینب‌کبری اراک اظهار کرد: هر جامعه‌ای برای توسعه یافتگی نیاز به رشد و تحول بنیادین در باورهای فرهنگی و نهادهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی آن کشور دارد.

وی افزود: در مسیر نقش آفرینی مهمترین رکن توسعه باید مهمترین عناصر آن یعنی منابع غنی انسانی برای تحقق اسناد بالادستی به ویژه سند بنیادین آموزش و پرورش، در محور اصلی قرار گیرند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه تربیت بر اساس اخلاق اسلامی و ملی سرلوحه کار مدارس و معلمان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: معلمان به فرموده رهبر معظم انقلاب، بی سر و صدا به آموزش و تربیت دانش آموزان اشتغال دارند اما باید برای ساختن فردای کشور دانش‌آموزانی پایبند به اخلاق اسلامی و ملی را تربیت کنند.

مظفر با بیان اینکه معلمان و مدیران نباید با نگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در بین دانش آموزان تفاوتی قائل شوند گفت: دانش آموزان باید از امنیت فرهنگی برخوردار باشند و با آموزش کافی، مرزهای علم و ایمان را شکوفا کنند.

وی شعار سال تحصیلی جدید را، مدرسه قوی و آینده قوی دانست و ادامه داد: در صورتی که بخواهیم آینده قوی و ایران قوی داشته باشیم باید به مدارس توجه ویژه شود، مدرسه قوی سه ضلع آموزش قوی، معلم قوی و خانواده قوی را شامل می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه در مدرسه قوی، دانش‌آموزان از حق آموزش، کرامت و عواطف معلم و مدیر باید به طور یکسان برخوردار باشند تاکید کرد: معلمان و مدیران رفتارشان با دانش‌آموزان یکسان باشد.

مظفر اضافه کرد: همانگونه که فروردین نویدبخش جوشش و زنده شدن طبیعت است، ماه مهر هم نماد شکوه، جوشش و کوشش دانش‌آموزان در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در دوران انقلاب به مقام والای شهادت نائل آمدند گفت: شهادت نوید بخش پیروزی کشور در حوزه‌های مختلف است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران با بیان اینکه خانواده‌ها به عنوان تربیت کننده اصلی، باید با مشارکت در امر مدرسه، فرزندان را با سابقه فرهنگی و عزت تاریخی کشور آشنا کنند، گفت: نسل جوان و نوجوان بزرگترین سرمایه و محور توسعه پایدار کشور است. وی افزود: آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت این نسل و شکوفایی و پیشرفت کشور برعهده دارد.

کد خبر 689808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.