زیباترین جزایر کمترشناخته‌شده خاورمیانه

زیباترین جزایر کمترشناخته‌شده خاورمیانه شامل جزیره خرگوش لبنان، آکاماس قبرس، فرعون مصر، صیر بنی‌یاس امارات و جزیره المرجان عربستان سعودی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خاورمیانه منزلگاه بزرگترین صحراهای جهان، زیباترین شهرهای توریستی، شگفت‌ انگیزترین مکان‌های تاریخی و فرهنگی است. همچنین بازارهای بی پایان ادویه و مهمان‌نوازی مردم خونگرم خاورمیانه در جهان معروف است و برخی از جذاب‌ترین جزایر دنیا در این قلمرو بزرگ قرار دارد. در ادامه شما را با زیباترین جزایر خاورمیانه و ویژگی‌های منحصر به‌فرد آنها آشنا می‌کنیم.

جزیره خرگوش، لبنان

جزیره خرگوش در پنج کیلومتری ساحل المینا طرابلس قرار دارد. این جزیره که فاصله آن با شهر زیبای بیروت، تنها دو ساعت است، نام خود را از جمعیت خرگوش‌هایی که زمانی در این منطقه زندگی می‌کردند، به دست آورد. این جزیره اکنون یک منطقه محفاظت‌شده توسط سازمان یونسکو است و چندین گونه از حیوانات در معرض خطر انقراض، شامل فوک‌ها، لاک پشت‌ها و ماهی‌های پرنده زیبا را در خود جای می‌دهد. اکنون دیگر خرگوشی در این جزیره وجود ندارد، اما زمین‌های ناهموار و شنی آن همچنان به‌عنوان محل لانه‌سازی و استراحت پرندگان مهاجر اروپایی عمل می‌کند. جزیره خرگوش، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری لبنان است و با هتل‌های مقرون‌به‌صرفه بیروت، فاصله زیادی ندارد.

زیباترین جزایر کمترشناخته‌شده خاورمیانه

جزیره فرعون، مصر

جزیره فرعون که به نام جزیره مرجانی نیز شناخته می‌شود در ۲۵۰ متری شرق شبه‌جزیره سینا قرار دارد. این جزیره، یکی از شگفتی‌های طبیعت است که توسط دو تخته سنگ برجسته که از سطح دریا بالا می‌روند، تشکیل شده است. صخره‌های جزیره فرعون، مناظر مسحورکننده‌ای از آب‌های کریستالی اطراف را به نمایش می‌گذارند. این جزیره به‌دلیل قرار گرفتن روی تخته سنگ‌ها، بهشتی برای علاقه‌مندان به غواصی در صخره‌ها به شمار می‌رود و در آن یک قلعه قرون وسطایی قرار دارد که به طرز قابل توجهی تاکنون حفظ شده است. این قلعه به عنوان مکانی زیبا برای اجراهای موسیقی شبانه عمل می‌کند.

زیباترین جزایر کمترشناخته‌شده خاورمیانه

شبه جزیره آکاماس، قبرس

شبه جزیره آکاماس با جنگل‌های انبوه، صخره‌های ساحلی، دره‌های عمیق، یکی از زیباترین جزیره‌های خاورمیانه محسوب می‌شود. این جزیره به لطف مناظر متنوع، زیستگاه گیاهان و جانوران متفاوت است و به عنوان یکی از زیباترین و بکرترین سواحل قبرس شناخته می‌شود. شبه جزیره آکاماس دارای آب‌های شفاف کریستالی است و مکانی عالی برای شنا و غواصی به شمار می‌رود.

زیباترین جزایر کمترشناخته‌شده خاورمیانه

جزیره صیر بنی‌یاس، امارات

جزیره صیر بنی‌یاس امارات (Sir Bani Yas Island) که در خلیج فارس قرار دارد، زیستگاه حیوانات مختلف نظیر زرافه، غزال، یوزپلنگ و بسیاری از گونه‌های پرندگان است. این جزیره که سواحل خیره‌کننده، مکان‌های تاریخی، کوه‌های و جنگل‌های زیبایی را در خود جای می‌دهد، امروزه میزبان گیاهان، حیوانات و پرندگان زیادی است و یکی از بزرگترین ذخیره‌گاه‌های حیات وحش عربستان در آن وجود دارد. گردشگران می‌توانند در جزیره صیر بنی‌یاس، تفریحات جذاب زیادی مانند دوچرخه‌سواری در کوهستان، کایاک سواری و تپه‌نوردی را امتحان کنند و از تماشای حیات وحش بی نظیر آن لذت ببرند.

زیباترین جزایر کمترشناخته‌شده خاورمیانه

جزیره جربه، تونس

اگرچه تونس در شمال آفریقا قرار دارد، اما این کشور عضو اتحادیه عرب است و بنابراین جزیره جربه (Djerba)، یکی از زیباترین جزایر خاورمیانه محسوب می‌شود. این جزیره برای هزاران سال، محل زندگی توسط تمدن‌های مختلف از جمله فنیقی‌ها، بیزانسی‌ها و عثمانی‌ها بود و مکان‌های تاریخی زیادی مانند کنیسه الغریبا را در خود جای می‌دهد.همچنین جزیره جربه دارای سواحل زیبا با ماسه‌های نرم و طلایی است؛ جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن به فعالیت‌های آبی بپردازند. چشم‌انداز این مکان شگفت‌انگیز را باغ‌های زیتون، نخلستان‌های سرسبز و نمکزارها تشکیل می‌دهد. دوچرخه‌سواری در اطراف جزیره، روشی مناسب برای تجربه جذابیت‌های آن است و گردشگران می‌توانند غذاهای تونسی را در بازارهای سنتی و خیابان‌های جزیره جربه امتحان کنند.

زیباترین جزایر کمترشناخته‌شده خاورمیانه

جزیره المرجان، عربستان سعودی

جزیره المرجان، یکی از بهترین و زیباترین جزایر خاورمیانه و جواهری است که روی مجمع الجزایر مصنوعی در رأس الخیمه (Ras Al Khaimah) قرار دارد. این جزیره دارای مجموعه‌ای از استراحتگاه‌های جزیره‌ای در سطح جهانی و هتل‌های مجلل است که آرامشی بی‌نظیر را برای مسافران فراهم می‌کند. همچنین جزیره المرجان، دارای امکانات تفریحی مدرن و جاذبه‌های طبیعی زیبا، از جمله بیش از هفت کیلومتر سواحل شنی بکر است. بازدیدکنندگان می‌توانند از مناظر تماشایی اقیانوس و تجربه غذاخوردن در اطراف ساحل لذت ببرند. از دیگر جاذبه‌های بی‌نظیر جزیره المرجان می‌توان به پارک‌های سرسبز و مناطق بازی وسیع کودکان اشاره کرد که این مکان را به مقصد گردشگری خانوادگی عالی تبدیل کرده است.

زیباترین جزایر کمترشناخته‌شده خاورمیانه

کد خبر 689798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.