۴۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال‌وبختیاری گفت: برخلاف سیستم بهزیستی که یک فرد را تحت پوشش قرار می‌دهد کمیته امداد خانوار را تحت حمایت دارد و اکنون بیس از ۴۳ هزار خانواده تحت پوشش خدمات کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز_ شنبه یکم مهرماه _ در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری وظیفه کمیته امداد رفع فقر و محرومیت درحوزه مادی و معنوی عنوان کردند.

وی افزود: از یک میلیون فرصت شغلی که دولت قرار است در سال جاری برای مردم ایجاد کند، ایجاد ۵۰۰ هزار شغل به کمیته امداد محول شده است، ۵۰ درصد کل اشتغال کشور در سال جاری در اختیار کمیته امداد است مابقی به ۳۵ دستگاه اجرایی دیگر مرتبط می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: برخلاف سیستم بهزیستی که یک فرد را تحت پوشش قرار می‌دهد کمیته امداد خانوار را تحت حمایت دارد و اکنون بیس از ۴۳ هزار خانواده تحت پوشش خدمات امداد هستند.

محمدی ادامه داد: این آمار از نظر جمعیتی چیزی بیش از ۹۹ هزار نفر می‌شود، این آمار به صورت ماهانه تغییر می‌کند میزان خودکفایی در یک ماه یا به فوت افراد بستگی دارد.

محمدی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا حداقل برای یک عضو از خانواده یک شغل پایدار با درآمد با ثبات ایجاد کند، نزدیک ۵۰ درصد از ۴۳ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان، زنان سرپرست خانواده هستند از این‌رو در حوزه مشاغل خانگی در حوزه اقتصاد خرد اقدام کردیم.

وی ادامه داد: مجموعه امداد در دو مسیر کار خود را انجام می‌دهد مسیر نخست هدایت شغلی است که کمیته امداد خانواده را شناسایی می‌کند و افرادی که توانایی ایجاد شغل دارد برای آنان شغل فراهم می‌شود و بعد از آن بازدیدهای ادواری صورت می‌گیرد پس سیاست هدایت شغلی یا راهبری شغلی است.

کد خبر 689789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.