بهره‌برداری از بندر چندمنظوره سیریک ضرورت دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اهمیت احداث و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره سیریک، گفت: این بندر می‌تواند در معیشت مردم شرق استان هرمزگان اثرگذار باشد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سرپرست اداره کل مهندسی و عمران سازمان بنادر و دریانوردی به صورت میدانی از روند پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی مجتمع بندری شهید رجایی و بندرگاه سیریک بازدید کرد. بازدید از اراضی پشتیبانی از جمله پسکرانه ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی و بندرگاه سیریک از جمله بنادر و بخش‌هایی مورد بازدید "سعید حسن عباسی" سرپرست اداره کل مهندسی و عمران سازمان بود.

حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید با اشاره به اهمیت توسعه طرح‌های توسعه‌ای در بندر شهید رجایی، اظهار کرد: با در اختیار قرار داشتن سه پست اسکله و ۵۱ هکتار زمینی که در راستای رفع مشکلات این بندر گام برداشته‌ایم در آینده‌ای نزدیک با سرمایه‌گذاری که در بخش تجهیزات صورت خواهد گرفت، یک پایانه کانتینری مجهز ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت احداث و بهره‌برداری از بندر چندمنظوره سیریک گفت: این بندر که می‌تواند در معیشت مردم شرق استان هرمزگان بسیار اثرگذار باشد، برای سفر دور دوم رئیس جمهوری به هرمزگان بهره‌برداری افتتاح خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این طرح با ۵۱ هکتار مساحت شامل احداث سکوی پهلوگیری، نصب دو اسکله و سه عدد رمپ شناور بوده که کار ساخت آن از اسفندماه سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

بندر چندمنظوره سیریک با ۵۱ هکتار پسکرانه و ۳۴ هکتار وسعت حوضچه بعد از بندر شهید رجایی دومین حوضچه تجاری استان هرمزگان به شمار می‌رود.

کد خبر 689774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.