طی کردن مسیر پیشرفت فردی و اجتماعی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست

شهردار قم با بیان اینکه طی کردن مسیر پیشرفت فردی و اجتماعی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست، گفت: دانش‌آموزان باید مختصات و جایگاه خود را بدانند و به پیشرفت خود و کشور کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز – شنبه یکم مهرماه - در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت که همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس در آموزشگاه تیزهوشان شهید اسحاق حسینی برگزار شد، با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان کشور هستند، اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان مسئولیت‌پذیر، مدیران آینده کشور هستند.

وی با بیان اینکه طی کردن مسیر پیشرفت فردی و اجتماعی بدون برنامه‌ریزی ممکن نیست، افزود: دانش آموزان باید مختصات و جایگاه خود را بدانند و با ترسیم نقشه راه باید بدانند که در چه کشوری هستند و چگونه می‌توانند سبب پیشرفت خود و کشور شوند.

شهردار قم سه اصل مهم برای پیشرفت از نگاه قرآن را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: علم، تقوا و مجاهدت سه اصلی بوده که قرآن در آیاتش به آن اشاره کرده و آنها را سبب مزیت و پیشرفت انسان‌ها دانسته است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد دنبال اصالتی مالی و مادی هستند، اضافه کرد: هدف نهایی پیشرفت انسان نباید صرفاً مادی باشد؛ اگر کرامت وجود نباشد رسیدن به تمام قله‌های مادی هم بی ارزش است.

وی فرارسیدن هفته دفاع مقدس را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از ۵۰ کشور مستقیم و غیرمستقیم به دنبال زیر سوال بردن کیان کشور بودند که همه اقشار از ۱۳ تا ۸۰ ساله پای مجاهدت آمدند و دشمن حتی یک متر از کشور را نیز نتوانست فتح کند.

شهردار قم ادامه داد: کشتی نظام اسلامی با رهبری و درایت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در همه موارد در حال پیشرفت است و اگر قسمتی هم باقی مانده به دست پرتوان آینده سازان کشور انجام خواهد شد.

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان از انرژی نوجوانی و جوانی استفاده کنند و با نقشه راهی مشخص به سمت رسیدن به موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها حرکت کنند.

کد خبر 689768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.