پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات زنجیره گوشت قرمز به عشایر گلستان

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان گفت: پرداخت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات زنجیره گوشت قرمز به عشایر استان با هدف کمک به رونق بیشتر تولید از امروز آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر گلستان احمد پرتانی با اشاره به تقاضای ۳۰۰ نفر از عشایر استان برای دریافت تسهیلات زنجیره گوشت قرمز، اظهارکرد: ۲۵ نفر از عشایر گلستان تا پایان شهریور برای دریافت ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند.

وی افزود: در دولت سیزدهم ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۵۸ نفر از عشایر گلستان در قالب دامدار کارت، تبصره ۱۶ و صندوق توسعه ملی پرداخت شد.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان خاطرنشان کرد: امسال بر اساس تفاهم‌نامه وزارتی میان سازمان پشتیبانی امور دام و سازمان امور عشایر سهمیه جامعه عشایر کشور پرواربندی و تولید یک میلیون رأس دام در چهار ماه است.

پرتانی سهم جامعه عشایری گلستان را در این طرح ۲۷ هزار رأس دام معادل ۶۰۰ تن گوشت قرمز اعلام کرد و گفت: تولید قراردادی گوشت قرمز طبق تعامل با پشتیبانی امور دام استان در حال پیگیری است و در صورت تأیید کیفیت جو، اجرای آن به زودی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح پشتیبانی امور دام متعهد می‌شود جو را با قیمت کیلوی ۱۰۳ هزار ریال به صورت مدت دار تحویل عشایر دهد و گوشت قرمز دام پرواربندی عشایر را نیز به نرخ روز خریداری کند.

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان تولید سالانه گوشت قرمز عشایر گلستان را چهار هزار و ۴۰۰ تن دانست و گفت: در یک مدت ۱۲۰ روزه، عشایر استان با تولید ۶۰۰ تن گوشت قرمز هشت درصد از نیاز استان را تأمین می‌کنند.

پرتانی افزود: جامعه عشایری در خارج از مرزهای شهری و روستایی زندگی می‌کنند و تمرکز اصلی‌شان پرورش دام است و رسانه‌ها با شناساندن این قشر زحمتکش و تاثیرشان در تأمین بخش قابل توجهی از تولید گوشت قرمز باعث آگاهی بیشتر مردم از نقش آنان در اقتصاد کشور می‌شوند.

کد خبر 689764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.