زنگ «مهر و مقاومت» در مدارس استان کرمانشاه به صدا درآمد

آیین بازگشایی مدارس استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور با نواختن زنگ «مهر و مقاومت» توسط استاندار کرمانشاه و با حضور دانش‌آموزان و معلمان صبح امروز (شنبه) برگزار شد.

به گزاش خبرنگار ایمنا، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز شنبه _ اول مهرماه _ در آئین نواختن صدای زنگ مهر و مقاومت و بازگشایی مدارس استان کرمانشاه؛ با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان، افزود: امروز به برکت خون شهدا که در هفته دفاع مقدس قرار داریم سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم.

وی در ادامه خطاب به دانش آموزان افزود: اگر علم و دانش داشته باشیم بر سرنوشت خودمان حاکم خواهیم شد و اگر از علم و دانش غافل شویم، برده و زیر دست دیگران می‌شویم

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: تا دیروز در دوران دفاع مقدس ابر قدرت‌ها ما را تحریم می‌کردند که حتی سیم خاردار و دیگر وسایل اولیه را نتوانیم از کشورهای دیگر خریداری کنیم و اکنون به واسطه پیشرفت علم و دانش کشورمان همان دولت‌های متخاصم فریاد می‌زنند و کشورهای دیگر را تهدید می‌کنند که از ایران موشک، پهپاد و دیگر تجهیزات نخرند.

صحرایی تاکید کرد: به واسطه همین پیشرفت و توسعه که کشورمان با تلاش جوانان و دانشمندان خود و به صورت پلکانی و گام به گام در طول دوران انقلاب کسب کرده است، دشمنان امروز جرأت ندارند به مرزهای ما حمله کنند و با دسیسه و نامردی و استفاده از تمام ابزارها دست به توطئه می‌زنند تا دانش آموزان و خانواده‌ها را از مدرسه دور کنند.

وی گفت: ولی خدا شکر با هوشیاری خانواده‌ها و دانش آموزان نهایتاً دسیسه‌های سال قبل دشمنان به شکست انجامید و با فداکاری بخش‌های مختلف که در شکست دسیسه دشمن سهیم بودند خصوصاً فداکاری شهدای امنیت امروز با آرامش و امنیت کامل سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنیم.

آموزش و پرورش استان کرمانشاه میزبان ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این آئین تاکید کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه امسال میزبان ۳۷۰ هزار دانش‌آموز، ۲۶ هزار فرهنگی شاغل در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه با بیش از ۱۶ هزار کلاس درس است.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، برای دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت کرد و مهمترین پیام شهدا را ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار جهانی دانست.

کد خبر 689757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.