کاهش محسوس آمار موجودی پرونده و زمان رسیدگی‌ها در ۶ ماه دوم سال جاری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از کاهش محسوس آمار موجودی پرونده و زمان رسیدگی‌ها در شش ماه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادگستری استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، در حاشیه بازدید از مجتمع قضائی مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی، اظهار کرد: مجتمع قضائی مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی یکی از مجتمع‌های قضائی مهم است که با توجه به حجم بالای ورودی پرونده‌های حقوقی به دستگاه قضائی استان، آمار موجودی در این مجتمع به نسبت بالا و موجب اطاله دادرسی شده است که تلاش می‌شود با جذب نیروی جدید و تأمین کادر قضائی لازم، شاهد کاهش محسوس این آمار باشیم.

وی افزود: میانگین رسیدگی و مختومه پرونده در این مجتمع بالای ۲۲۰ پرونده در ماه بوده که نشان دهنده تلاش مضاعف و جهادی همکاران است و امیدواریم در شش ماه دوم سال جاری با اجرای طرح‌های ضربتی در خارج از وقت اداری و ایام تعطیل که در دستور کار جدی دادگستری استان قرار دارد، شاهد کاهش آمار موجودی پرونده و کاهش اطاله دادرسی باشیم.

رشد بیش از سه برابری درآمد حاصل از فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از رشد بیش از سه برابری درآمد حاصل از فروش سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در پنج ماه ابتدایی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در راستای تأکیدات ریاست معزز قوه قضائیه، موضوع تعیین تکلیف اموال رسوبی در انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دستور کار قرار گرفت و طی بازدیدهای مستمر دستورات قضائی لازم جهت تخلیه انبارها صادر شد.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته شاهد رشد مستمر درآمد حاصل از فروش کالاهای پرونده‌های سال‌های مختلف بوده‌ایم؛ به طوری که درآمد حاصل از فروش این کالاها تا پایان مردادماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۵۰ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام جعفری گفت: در مرحله تعیین تکلیف پرونده‌ها نیز شاهد رشد دو برابری آمار در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به دو سال قبل از آن هستیم و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد. در حوزه فروش اموال منقول نیز با توجه به پیگیری‌های انجام شده در راستای وصول آرای پرونده‌های رسوبی، مبلغ حاصل از فروش اموال منقول در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال‌های قبل حدود چهار برابر شده که ناشی از کالاهای فروش رفته مربوط به پرونده‌های سنواتی است.

وی اضافه کرد: در خصوص انهدام کالاهای سریع‌الفساد مضر به سلامت جامعه نیز عملیات امحا با رعایت ملاحظات زیست محیطی انجام شده که وزن کالاهای امحا شده در سال ۱۴۰۲ معادل ۸۳ هزار و ۱۴۴ کیلوگرم بوده است.

کد خبر 689731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.