پوشش ترافیکی معابر پرتردد و اصلی در راستای ارتقای ایمنی تردد دانش‌آموزان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از آماده‌باش ماموران این پلیس همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید در راستای تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ایمنی تردد دانش‌آموزان و دانشجویان خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر ساله با آغاز سال تحصیلی، طرح ویژه پلیس راهور به منظور پوشش ترافیکی معابر پرتردد و اصلی در راستای ارتقای ایمنی تردد دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی و راهنمایی و پوشش ترافیکی مدارس در حاشیه خیابان‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری و همراهی رانندگان و اولیای دانش‌آموزان و مربیان مدارس با مأموران پلیس راهور، افزود: بر همین اساس از امروز و همزمان با آغاز سال تحصیلی تمام مأموران پلیس راهور استان اصفهان در مرکز و تمام شهرستان‌های تابعه استان به حالت آماده‌باش در آمدند تا در این ایام، عبور و مروری روان و بدون مشکل داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: آشنا کردن دانش‌آموزان با علائم راهنمایی و رانندگی و اصول اولیه ایمنی عبور و مرور با همکاری و مشارکت مدیران مدارس و اولیای دانش‌آموزان، راه‌اندازی پلیس مدرسه با کمک مدیران مدارس، ساماندهی گذرگاه‌های عابر پیاده و ایمن‌سازی معابر در محدوده مدارس با همکاری شهرداری‌ها و تقویت آموزش مجازی قوانین و مقررات رانندگی با استفاده از بسترهای در اختیار آموزش و پرورش، از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پلیس در طرح ویژه بازگشایی مدارس است.

وی ساماندهی سرویس‌های مدارس، پیشگیری از تردد سرویس‌های مدارس بدون مجوز، نظارت بر رعایت ظرفیت مندرج در کارت خودرو، توسط سرویس‌های مدارس را از دیگر برنامه‌های پلیس راهور اصفهان برشمرد و ادامه داد: رانندگان مراقب دانش‌آموزان باشند و به فرمان ایست پلیس مدرسه و همیاران پلیس توجه کنند.

سرهنگ زارع گفت: خانواده‌ها بدون هماهنگی با مسئولان مدارس، رانندگان سرویس مدارس که بدون مجوز در امر جابه‌جایی دانش‌آموزان فعالیت دارند را به عنوان سرویس مدرسه فرزند خود انتخاب نکنند و تا حد امکان، از سرویس مدارس برای حمل و نقل فرزندان خود استفاده کنند و اگر قصد دارند فرزندان خود را با خودروی شخصی به مدرسه ببرند، زمان حرکت خود از منزل تا مقصد را مدیریت کنند تا با مشکل ترافیک در سطح شهر مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه رانندگان سرویس‌ها و والدین دانش‌آموزان برای پیاده یا سوار کردن فرزندان از تجمع در مقابل مدارس و مراکز آموزشی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس ترتیبی اتخاذ کنند تا سرویس‌های مدارس در حیاط مدرسه نسبت به سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان اقدام کنند تا از بار ترافیکی در حاشیه مدارس و خطرات ناشی از آن جلوگیری شود.

کد خبر 689695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.