توزیع ترافیک متوازن در سطح شهر ارومیه با مکان‌یابی مناسب مدارس

شهردار ارومیه گفت: می‌توانیم با مکان‌یابی مناسب مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی توزیع ترافیک در سطح شهر را شاهد باشیم تا دچار انباشت و گره‌های ترافیکی نشویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین مهدی‌زاده امروز _ شنبه یکم مهرماه_ در برنامه زنده رادیویی «شهریمیز» صدای مرکز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید ۱۵ کمیته فنی در خصوص نحوه تأمین سرویس مدارس قبل از مهرماه برگزار شد.

وی افزود: بر اساس اعلام نیاز نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهرستان ارومیه، آن‌ها تعداد ۳۱۰ دستگاه مینی‌بوس، تعداد ۱۷۴ دستگاه ون و تعداد ۲ هزار و ۳۰۸ دستگاه سواری برای ۱۹۷ مدرسه درخواست کرده بودند.

شهردار ارومیه با اشاره به معرفی ۲۳ پیمانکار صلاحیت‌دار، خاطرنشان کرد: مشکلی در حوزه تأمین سرویس مدارس نداریم و این آمادگی را داریم در صورت نیاز مدارس، سرویس‌های جدید را فراهم کنیم.

مهدی‌زاده با تأکید بر آموزش شهروندی و توجه به این حوزه از دوران کودکی، ادامه داد: در این راستا اقدامات زیرساختی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و موضوعات تفکیک پسماندهای قابل بازیافت و آموزش مباحث ترافیکی را در مقطع ابتدایی پیگیری می‌کنیم.

وی تأثیرگذارترین افراد خانواده را کودکان دانست و تاکید کرد: با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و در مدراس مختلف ارومیه در صورت رضایت این اداره کل به صورت هفتگی مسائل مربوط به نگهداشت شهر و زندگی شهروندی را در قالب دوره‌های تخصصی آموزش خواهیم داد.

شهردار ارومیه هوشمندسازی در حوزه بازیافت پسماند را مهم ارزیابی کرد و گفت: نرم‌افزاری در این راستا طراحی شده است و دانش‌آموزان بر اساس آموزش‌های شهرداری از طریق این نرم‌افزار میزان تولید زباله و تفکیک آن را اطلاع‌رسانی خواهند کرد، از این طریق بخشی از پسماندهای شهری در مبدا تفکیک خواهد شد و مشوق‌هایی برای آن در نظر گرفته‌ایم.

مهدی‌زاده اضافه کرد: با مکان‌یابی مدارس به ویژه مدارس غیرانتفاعی می‌توانیم توزیع ترافیک در سطح شهر را شاهد باشیم تا دچار انباشت و گره‌های ترافیکی نشویم و می‌توانیم از طریق پراکنش منطقی و متوازن به کاهش ترافیک کمک کنیم.

وی ادامه داد: خط‌کشی معابر مقابل مدارس انجام شده است و تا پایان فصل عمرانی لکه‌گیری محوطه مدارس و هرس درختان محوطه آن‌ها را انجام خواهیم داد.

شهردار ارومیه با اشاره به آغاز عملیات عمرانی زیرگذر شورا-شهیدبهشتی، تصریح کرد: این پروژه بر اساس طرح جامع ترافیک مصوب شده بود که باید احداث شود، این طرح به صورت زیرگذر و روگذر پیش‌بینی شده بود که شخصاً با احداث روگذر مخالفت کردم، چراکه بافت خیابان شهید بهشتی جزو هویت شهری ارومیه است.

مهدی‌زاده افزود: اگر مشکلی در خصوص تأسیسات موجود در منطقه به وجود نیاید طبق توافق با پیمانکار، این پروژه حداکثر در ۲۰۰ روز کاری باید تحویل داده شود، بر اساس مطالعات موجود، باید به دو صورت ترکیبی و تلفیقی به مسئله ترافیک ارومیه ورود کرد تا در کنار احداث زیرگذر اقدامات نرم‌افزاری را نیز پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: طرح احداث زیرگذر امام علی (ع) تصویب شده است و به مردم وعده احداث آن را می‌دهیم.

شهردار ارومیه با توجه به زمان‌بندی اجرای پروژه المهدی تا هشتم مهرماه و وجود فیبرنوری در مسیر احداث آن، گفت: ما ۱۰۰ روز کاری برای این پروژه پیش‌بینی کرده بودیم، اما تنها ۲۵ روز برای جابه‌جایی فیبر نوری معطل شدیم.

کد خبر 689678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.