اختصاص یک‌پنجم اعتبارات استان کهگیلویه و بویراحمد به شرکت آب منطقه‌ای

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود یک‌پنجم اعتبارات استان متعلق به شرکت آب منطقه‌ای است و جذب این اعتبارات به بهترین نحو انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسیاری از پروژه‌های خرد و کلان عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود اعتبارات سال‌ها به طول می‌انجامد و گاه در حالت مستهلک و فرسودگی به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد چندی پیش در نشست شورای اداری استان آخرین مهلت جذب اعتبارات استان را سی و یکم شهریورماه عنوان کرد و گفت: یک ریال از اعتبارات استان نباید برگشت داده شود و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات به کار گیرند.

آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد امروز _ شنبه یکم مهرماه _ در حاشیه بازدید معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از ادارت استان، در جمع خبرنگاران گفت: ۷۵۱ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم که در مرداد ماه ۶۶۰ میلیارد تومان آن جذب شد.

وی از برگزاری ۶۳ مناقصه در سال‌جاری و ۷۰ مناقصه در سال گذشته خبر داد و افزود: ۳۴۰ میلیارد تومان صورت وضعیت داریم و تنها دستگاهی هستیم که همه عملیات‌های مالی آن به صورت سیستمی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه بویراحمد، با اشاره به اینکه بدون مناقصه هیچ‌گونه خریدی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: حدود یک پنجم اعتبارات استان متعلق به شرکت آب منطقه‌ای است که جذب این اعتبارات به بهترین نحو انجام شده است.

مصلح از استفاده شرکت آب منطقه‌ای استان برای اولین بار از اعتبارات پدافند غیرعامل و بحران خبر داد و تاکید کرد: اعتبار مصوب آب منطقه‌ای استان، ۷۵۰ میلیارد تومان بوده و بیش از هزار میلیارد تومان کار در این دستگاه انجام شده است، با توجه به این حجم کار اگر ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر وجود داشت اکنون جذب می‌شد.

آرش با اشاره به اینکه قرارداد آبرسانی به شهر لیکک به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان منعقد شده است، خاطرنشان کرد: هر کیلومتر لوله‌گذاری در این پروژه ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد و پیشرفت فیزیکی پروژه از ۳۸ درصد در ۱۱ سال گذشته هم‌اکنون به ۷۰ درصد رسیده‌است.

وی از آمادگی شرکت آب منطقه‌ای برای جذب دو هزار میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت ۵۴ میلیارد تومان جذب شده است.

کد خبر 689677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.