چرا ژاوی قراردادش را فقط یک سال با بارسا تمدید کرد؟

ژاوی هرناندز برای کمک به باشگاه بارسلونا، قرارداد خود را فقط یک سال با بلوگرانا تمدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ژاوی، سرمربی بارسلونا، اقامت خود را تا سال ۲۰۲۵ در باشگاه محبوبش تمدید کرد. طبق گزارش روزنامه The Athletic، البته هافبک سابق بلوگرانا قرار است دو برابر دستمزد ۳.۴۸ میلیون پوندی فعلی، دریافت کند و همچنین دستمزد کادر مربیگری خود را افزایش دهد.

چرا ژاوی تا سال ۲۰۲۵ قرارداد خود را تمدید کرد؟ بارسلونا معتقد است که اگرچه این، افزایش دستمزد قابل توجهی است، اما محدود کردن آن به تمدید یک ساله، تأثیر کمتری بر فرپلی مالی (FFP) خواهد داشت و به باشگاه اجازه می‌دهد در آینده نزدیک، خریدهای بیشتری داشته باشد.

تصور می‌شود که خود ژاوی نیز طرفدار بستن قراردادهای کوتاه مدت باشد، زیرا مربی سابق او، پپ گواردیولا، در طول دوران مدیریتی‌اش همین روش را انتخاب کرده است.

ژاوی گفت: روزهای قبل برای تمدید به توافق رسیدیم. ما در زمان بسیار سختی، و با شرایط بسیار سخت ورزشی، اقتصادی و روانی رو به رو هستیم. ما از بخش مدیریت تا بخش ورزشی خیلی خوب کار کرده‌ایم. این یک روند ساخت و ساز و تمرین است، اما ما در حال رقابت هستیم و بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم. این فصل باید از نظر شکل بازی و نتایج، فصل خوبی را سپری کنیم. من شخصاً احساس اعتماد به نفس زیادی دارم و در این زمینه احساس قدرت می‌کنم. کادرفنی سپاسگزار هستند و بازیکنان از خود لذت می‌برند. ما در مسیر درستی هستیم، اما ما نباید از فروتنی دست برداشت.

تمدید قرارداد ژاوی در باشگاه، با توجه به کاری که او در بازسازی آبی‌اناری‌ها پس از خروج شوکه کننده لیونل مسی در سال ۲۰۲۱ انجام داده، خبر خوبی برای بارسلونا است. کسب عنوان قهرمانی لالیگا در فصل گذشته، آن هم ده امتیاز بیشتر از لوس بلانکوس، یک دستاورد بزرگ بود و ژاوی اکنون می‌تواند بر اساس برنامه‌های دقیقی که در باشگاه ایجاد کرده است، به کارش ادامه دهد.

پس از پیروزی ۴ بر صفر مقابل آنتورپ در لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا اکنون عصر امروز میزبان سلتاویگو خواهد بود، و تیم ژاوی به دنبال کاهش فاصله با رئال مادرید، صدرنشین لیگ است.

کد خبر 689660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.