۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
قیمت شکر کاهش می‌یابد؟

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع قند ایران گفت: گر هندوستان تصمیم بگیرد ممنوعیت صادرات شکر را بردارد شاهد کاهش قیمت جهانی شکر خواهیم بود.

علیرضا اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با وجود شرایط فعلی و ممنوعیت صادرات شکر در هندوستان، چندان نمی‌توان انتظار کاهش قیمت شکر را داشت چراکه ایران تحت تحریم است و یکی از مهم‌ترین تأمین کنندگان شکر کشور هندوستان بوده است.

وی افزود: قیمت جهانی شکر با توجه به صادرات شکر هندوستان کاهش یا افزایش می‌یابد و اگر هندوستان تصمیم بگیرد ممنوعیت صادرات شکر را بردارد شاهد کاهش قیمت جهانی شکر خواهیم بود، در غیر این صورت تحت تأثیر کاهش واردات شکر، قیمت شکر در کشور ما نیز افزایشی می‌شود که دولت باید کنترل آن تصمیمی اتخاذ کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع قند ایران گفت: تولید شکر در داخل اکنون آغاز شده و هیچ محدودیت و کمبودی در بازار نداریم، کارخانجات نیز محصولات خود را براساس نرخ مصوب دولتی و تحت نظر دستگاه‌های نظارتی عرضه می‌کنند، در تولید مشکلی نداریم و مسائل حوزه توزیع نیز توسط بخش‌های مربوطه باید بررسی و رفع شود.

۱.۵ میلیون تن شکر در کشور تولید می‌شود

اشرف اضافه کرد: اگر مصرف شکر کشور را حدود دو میلیون تن در نظر بگیریم، حدود ۱.۵ میلیون تن از مصرف شکر توسط کارخانجات داخلی تأمین می‌شود، بنابراین نیازمند واردات ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن شکر هستیم که با توجه به نرخ ارزی که در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد و قیمت جهانی شکر، قیمت آن تعیین می‌شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع قند ایران گفت: کارخانجات داخلی به ترتیب موقعیت جغرافیایی از ۱۰ روز گذشته تولید شکر را آغاز کرده‌اند، این شکر تولیدی به صورت حواله و ثبت سیستمی در بین مصرف کنندگان توزیع می‌شود، اینکه شکر تولید توسط مصرف کنندگان در کشور چگونه توزیع شود نیز در حوزه اختیارات ما نیست.

به گزارش ایمنا، از دهم شهریورماه با تحویل چغندر قند به کارخانجات، تولید شکر در ۱۲ کارخانه آغاز شده و ۲۰ کارخانه دیگر نیز تا هفته آینده آغاز به کار خواهند کرد، همچنین از دهه دوم مهرماه، نیشکر نیز به کارخانجات تحویل داده می‌شود که در افزایش تولید مؤثر است، در سراسر کشور ۲۹ کارخانه چغندر و ۹ کارخانه نیشکر وجود دارد.

کد خبر 689656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.