نهادهای اداری برای توسعه آموزشی تیران همکاری کنند

فرماندار تیران و کرون گفت: نهادهای اداری و خدماتی و خیران برای توسعه آموزشی و رفع نیازهای مدارس شهرستان همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی محمدی‌کیا امروز _شنبه، یکم مهرماه_ در آئین نواختن زنگ مهر در مدرسه ابتدایی شهید باهنر تیران اظهار کرد: آموزش، تربیت و پرورش از پایه‌های اساسی جامعه در تأمین نیروی انسانی است و باید برای تحقق مأموریت‌های نظام آموزشی همه تلاش کنیم.

وی افزود: نهادهای اداری و خدماتی و همچنین خیرین برای توسعه آموزشی و رفع نیازهای مدارس شهرستان همکاری کنند تا این مراکز در انجام وظایف خود کارآمد باشند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه همبستگی و همکاری با سیستم آموزشی برای تربیت نسل جدید لازم است، تصریح کرد: آینده کشور وابسته به سرمایه گذاری‌های امروز در حوزه آموزشی است.

محمدی‌کیا تلاش معلمان، مدیران و کادر آموزشی در تحقق مأموریت ذاتی آموزش و پرورش را مهم دانست و اضافه کرد: لازم است با روش‌های نوین آموزشی و توان علمی خود برای تأمین نیروی انسانی آینده کشور کار کنیم.

وی همکاری خانواده‌ها با معلمان و دبیران را مهم دانست و ادامه داد: اولیا و مربیان باید در کنار همدیگر برای نسل جدید کار کنند تا بنیه علمی و ظرفیت اعتقادی آن‌ها رشد پیدا کند. خانه و مدرسه هر دو نقش مهمی در اعتلای علمی، مهارتی و اعتقادی دانش آموزان دارند و باید برای آن‌ها سرمایه‌گذاری حداکثری داشته باشیم.

فرماندار تیران و کرون تاکید کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان نباید در علم‌آموزی کوتاهی کنند، همین کم‌کاری‌ها سبب وارد آمدن خسارت به فرد و جامعه می‌شود، علاوه بر علم آموزی کسب معرفت و تقویت اخلاق و باورهای دینی نیز لازم است از این رو باید به موضوعات مرتبط با دین و عبادت و بندگی نیز بپردازیم.

محمدی کیا اقامه نماز در مدارس، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی و توجه به استعدادشناسی و رشد آن را از فعالیت‌های ضروری مدارس اعلام و اظهار کرد: مسئولان مدارس باید به این نیازها توجه کنند و دانش‌آموزان نیز باید همراه معلمان خود باشند.

حسین صائبی، مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون نیز در این مراسم از آغاز فعالیت رسمی مدارس از امروز خبر داد و گفت: نزدیک به ۱۴ هزار دانش‌آموز و نوآموز راهی مدارس این شهرستان شده‌اند و آغاز سال تحصیلی را جشن می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ۱۱۹ مدرسه این منطقه برای سال نو آماده شده است تا سال آموزشی جدید با حضور بیش از ۸۰۰ معلم آغاز شود.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون خاطرنشان کرد: در این هفته زنگ مهر، زنگ ایثار و شهادت و زنگ نماز با حضور مسئولان، خانواده شهدا و جمعی از خانواده‌ها در مدارس نواخته خواهد شد.

کد خبر 689654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.