رانندگان سرویس مدارس از ورود دانش‌آموزان به منزل اطمینان حاصل کنند

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر گفت: ضروری است که رانندگان سرویس مدارس دانش‌آموزان را مقابل درب منزل سوار و پیاده کنند و پس از ورود آنها به منزل به مسیر خود ادامه دهند.

مهدی مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با آغاز فصل بازگشایی مدارس، بیشتر حوادثی که برای دانش‌آموزان رخ می‌دهد هنگامی است که در حال انتظار برای سوار یا پیاده شدن از سرویس مدرسه هستند و رعایت چند نکته ساده توسط رانندگان موجب می‌شود دانش‌آموزان کمتر دچار صدمات ناشی از حوادث رانندگی شوند.

وی افزود: در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان، تعبیه یک دستگاه خاموش کننده پودر و گاز مانومتردار (حداقل چهار کیلویی) در خودروی سرویس مدرسه ضروری است و رانندگان سرویس‌ها در زمینه آموزش استفاده از خاموش کننده دستی می‌توانند با واحد آموزش سازمان آتش‌نشانی هماهنگی داشته باشند و در کلاس‌های مذکور به صورت رایگان شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی‌شهر تصریح کرد: نصب هرگونه وسیله یا ابزار روی ستون‌های داخلی خودرو و سرویس مدرسه غیرایمن است و در صورت بروز هرگونه نقص فنی در خودرو تا حصول اطمینان نسبت به رفع نواقص، باید از سرویس‌دهی به دانش‌آموزان خودداری شود.

وی ادامه داد: از قرار دادن و روشن کردن وسایل حرارتی یا روشنایی (مانند گاز پیک‌نیک) در خودرو به علت احتمال ایجاد گازگرفتگی و آتش‌سوزی پرهیز شود و رانندگان از دانش‌آموزان بخواهند در محلی امن و دور از رفت و آمد خودروها در انتظار سرویس مدرسه باشند.

مرادیان گفت: دانش‌آموزان نیز باید از صحبت کردن با صدای بلند با راننده پرهیز کنند؛ چرا که احتمال حواس‌پرتی برای راننده و کاهش تمرکز و تصادف وجود دارد. رانندگان باید توجه داشته باشند بازشوی شیشه سرویس‌ها ۱۵ سانتی‌متر بیشتر نباشد و از نگهداری هر گونه مایعات، گازهای قابل اشتعال و مواد شیمیایی و خطرناک در سرویس پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است که رانندگان سرویس مدارس دانش‌آموزان را مقابل درب منزل سوار و پیاده کنند و پس از ورود آنها به منزل به مسیر خود ادامه دهند.

کد خبر 689652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.