پروژه‌های محرومیت‌زدایی فعالیت مشترک مدیریت شهری و سپاه فجر است

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: پروژه‌های محرومیت‌زدایی فعالیت جدید این دوره از شورای اسلامی شهر، شهرداری و قرارگاه احمدبن موسی(ع) سپاه فجر فارس است‌.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی امروز _ شنبه یک مهر_ در جلسه کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز به میزبانی شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: پروژه‌های محرومیت زدایی فعالیتی جدید در این دوره از شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز و قرارگاه احمد بن موسی (ع) سپاه فجر فارس است.

وی با بیان اینکه در این حوزه هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک ضرورت مدنظر است، افزود: شاهد فصل جدید شکوفایی این کلان‌شهر بر اساس تفاهم نامه‌های موجود در بحث محرومیت‌زدایی هستیم.

سیده مریم حسینی، رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز به دستور نخست این جلسه مبنی بر بررسی دستورالعمل اجرایی راه‌اندازی قرارگاه مشترک محرومیت زدایی اشاره و تاکید کرد: تمام پروژه‌های محرومیت‌زدایی در محدوده کلان‌شهر شیراز تعریف شده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه درصدی بودجه عمرانی برای امور اجرایی و کالبدی پروژه‌های محرومیت‌زدایی، خاطرنشان کرد: اتفاق ارزنده‌ای در تاریخ شورای اسلامی شهر و شهرداری این کلان‌شهر رخ داده است و امروز باید قدر داشته‌ها و ظرفیت‌ها در مسیر محرومیت‌زدایی را دانست.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اگرچه سند محرومیت‌زدایی ۴۰ محله تدوین شده است اما دستگاه‌ها پای کار نیامده‌اند، اضافه کرد: در شاخص‌های بررسی محرومیت محلات باید بازنگری شود.

مهدی طاهری عضو دیگر شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه اظهار کرد: ریل محرومیت‌زدایی که در شورای اسلامی ششم ایجاد شده است باید در قالب یک چارچوب و دستورالعمل دنبال شود.

وی با بیان اینکه سه درصد از بودجه عمرانی شهرداری شیراز به این مهم اختصاص داده شده است، گفت: زمانی که از قرارگاه صحبت می‌شود، منظور یک جنس ستادی پیشران دارد که حاکمیت هم باید در آن دخیل باشد، چراکه موضوع محرومیت‌زدایی شهری مطرح است.

محمدرضا هاجری، عضو کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تأکید بر اینکه نقش دستگاه‌ها باید به تفکیک و به خوبی در سند محرومیت‌زدایی مشخص شود، اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) منعقد شده است تا محدوده خدمات‌رسانی شهرداری در بحث محرومیت زدایی مشخص شود.

الزامات قانونی و ضمانت اجرا در سند محرومیت‌زدایی مشخص شود

در این جلسه همچنین مجید علی‌پور، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) از همت و اراده شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در موضوع محرومیت‌زدایی تقدیر و اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی در حد شعار ورود نکرده، بلکه این اراده را نیز تبدیل به قانون کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات باید به خوبی برای مردم تشریح و تبیین شود، گفت: محرومیت‌زدایی تنها با اعتبارات شهرداری ممکن نیست، بلکه همه دستگاه‌ها باید در شیراز پای کار بیایند.

جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در قرارگاه حضرت احمد بن موسی (ع) به پیشنهاد کار در قالب یک قرارگاه مشترک نیز اشاره کرد و افزود: در یک محله ممکن است نیاز به خانه بهداشت باشد که فرماندار باید به دستگاه متبوع تکلیف کند.

علی‌پور با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری در عرصه محرومیت‌زدایی به خوبی توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام شده است، اظهار کرد: الزامات قانونی و ضمانت اجرا در سند محرومیت‌زدایی مشخص شود.

کد خبر 689634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.