تردد اسکوترها در بافت تاریخی پراگ ممنوع شد

شهرداری پراگ تصمیم گرفته است که تردد اسکوترها را برای حفظ آثار تاریخی، در بافت قدیمی شهر ممنوع کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، منطقه تاریخی پراگ تصمیم گرفته است که پارک اسکوترهای الکترونیکی را در مکان‌های عمومی تحت نظارت خود مانند پارک‌ها و خیابان‌ها ممنوع کند و این ممنوعیت را به کل منطقه حفاظت شده تاریخی نیز گسترش خواهد داد.

این پیشنهاد که مورد موافقت همه طرف‌ها در شورای شهر قرار گرفت، پراگ را (حداقل تا حدی) به مکانی بسیار محدود و غیرقابل استفاده از اسکوتر تبدیل می‌کند و این اقدام به تبعیت از پاریس انجام گرفته که به طور کامل تردد اسکوتر را ممنوع کرده است.

نحوه دفاع نمایندگان شورا از اقدام خود از طریق تفسیر قانونی توضیح داده شد که پارک اسکوترهای الکترونیکی برای اجاره آنها در اماکن عمومی باید با عنوان استفاده ویژه از جاده‌ها تلقی شود که قوانین خاص خود را دارد.

تردد اسکوترها در بافت تاریخی پراگ ممنوع شد

از آنجایی که اپراتورهای این اسکوترها به طور مداوم فضاهای عمومی را به عنوان بخشی از فعالیت‌های خود اشغال می‌کنند، باید به دنبال موافقت‌نامه‌های اجاره با مقامات شهرداری همراه با مجوزهای استفاده از جاده باشند.

این ممنوعیت در مورد اسکوترهای برقی اعمال نمی‌شود. این بدان معناست که کاربران می‌توانند با اسکوترها در منطقه مرکزی و تاریخی حرکت کنند، اما نمی‌توانند آن‌ها را در آنجا پارک کنند.

پیش از این نیز پاریسی‌ها در یک تصمیم تاریخی و پس از مشورت با شهروندان، در آوریل ۲۰۲۳ با اکثریت قاطع به ممنوعیت اسکوترهای الکترونیکی اجاره‌ای در خیابان‌های این شهر رأی دادند. در نظرسنجی از شهروندان که در دوم آوریل ۲۰۲۳ برگزار شد، ۸۹.۰۳ درصد از ۱۰۳ هزار و ۸۴ شرکت‌کننده رأی منفی به حضور اسکوترهای اجاره‌ای در شهر داده بودند.

کد خبر 689630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.