روز اول مدرسه در کشورهای مختلف چگونه برگزار می‌شود؟

روز اول مدرسه یک رویداد مهم در سراسر جهان است و در هر کشوری با رسوم ویژه برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در بسیاری از نقاط سراسر جهان مدارس در چنین روزی بازگشایی و بچه‌ها با پشت سرگذاشتن تعطیلات تابستانی راهی مدرسه می‌شوند تا با آغاز سفر آموزشی خود از لذت یادگیری بهره‌مند شوند. بعضی از این دانش‌آموزان نخستین بار است که وارد کلاس درس شده‌اند. کشورها و فرهنگ‌های مختلف این نقطه عطف را به شیوه‌های مختلف جشن می‌گیرند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

ژاپن، یک کیف کاملاً نو برای کل سال‌های تحصیل

اولین روز مدرسه یک روز مهم در فرهنگ ژاپنی است. بسیاری از خانواده‌ها در روز اول مدرسه به کودکان خود یک کوله‌پشتی چرمی محکم موسوم به راندوسرو هدیه می‌دهند. این کیف‌ها بسیار گران و البته باکیفیت هستند و برای تمام طول دوران ۶ ساله تحصیلات ابتدایی کودکان خریداری می‌شوند. این اقدام نخستین گام برای آموزش ارزش دارایی‌های شخصی به کودکان است.

دختران ژاپنی به‌طور سنتی کوله‌پشتی قرمز و پسران کوله‌پشتی مشکی دریافت می‌کنند، اما این کیف‌ها رنگ‌های متنوع و سرگرم‌کننده دیگری نیز دارد. دانش‌آموزان ژاپنی همچنین در روز اول مدرسه یک ناهار ویژه متشکل از برنج با سس جلبک دریایی و تخم بلدرچین می‌خورند که نویدبخش موفقیت در طول سال است.

روز اول مدرسه در سراسر جهان چگونه برگزار می‌شود؟

آلمان، مخروطی از خوراکی‌ها

شولتوته آلمانی احتمالاً مشهورترین و شیرین‌ترین سنت بازگشت به مدرسه است. والدین به‌طور سنتی این مخروط‌های کاغذی رنگارنگ و بزرگ مزین به تزئینات خاص را که حاوی وسایل مدرسه، هدایای کوچک، آب‌نبات، اسباب‌بازی‌ها و سایر خوراکی‌ها است، در اولین روزهای مدرسه به بچه‌ها می‌دهند.

شولتوته یک صنعت در آلمان است و اغلب تولید انبوه می‌شود. والدین در طول تعطیلات تابستان آن از فروشگاه‌ها خریداری می‌کنند، با این حال بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند خود شولتوته فرزندانشان را بسازند.

هند، هدیه گرفتن چتر

سال تحصیلی در هند با «روز پذیرش» آغاز می‌شود که یک جشن یادگیری است و اغلب مدرسه یا دولت محلی آن را برگزار می‌کنند. برای گرامی‌داشت این روز خاص، دانش‌آموزان هدایای کوچکی دریافت می‌کنند که معمولاً شامل یک چتر است، چراکه آغاز فصل مدرسه در هند هم‌زمان با آغاز فصل باران‌های موسمی است. طی این جشن همچنین در مدرسه به بچه‌ها هدایا و خوراکی‌هایی از جمله شیرینی، لوازم مدرسه، لوازم‌التحریر و کیف‌های مدرسه جدید اهدا می‌شود.

روز اول مدرسه در سراسر جهان چگونه برگزار می‌شود؟

ایتالیا، یک لباس خاص

اولین روز مدرسه در ایتالیا با پوشیدن لباسی معروف به «گرمبیوله» آغاز می‌شود که پوشش نخی یقه‌دوزی‌شده و گاهی گلدوزی‌شده شبیه به مانتو است و روی لباس‌های دیگر پوشیده می‌شود. این پوشش‌ها علاوه بر محافظت از لباس‌های کودکان در برابر کثیف شدن، جایگزین‌های ساده‌تری برای فرم مدرسه هستند.

به‌طور سنتی رنگ لباس پسران آبی و سفید و دختران صورتی و قرمز در مهدکودک و آبی تیره از کلاس اول به بعد است. این سنت در طول سال‌ها تغییرات زیادی داشته است و امروزه بسیاری از کودکان طرح‌های جالبی روی لباس‌های خود دارند یا آن‌ها را با نام خود شخصی‌سازی می‌کنند. تنها قانون این است که دانش‌آموزان باید یک روبان خاص نیز به‌همراه داشته باشند که نشان‌دهنده مقطع تحصیلی آن‌ها است.

روز اول مدرسه در سراسر جهان چگونه برگزار می‌شود؟

هلند، سواری با باکفیتسن

در هلند تردد به محل کار یا مدرسه با استفاده از دوچرخه بسیار محبوب و روشی ترجیحی است که به فرهنگ پایداری کشور بازمی‌گردد. این اقدام به سنت اولین روز مدرسه برای کودکان نیز تبدیل شده است و کودکان با دوچرخه باری یا باکفیتسن به مدرسه می‌روند که جعبه‌ای در جلو دارد. والدین نیز پشت سر آن‌ها دوچرخه‌سواری می‌کنند. این اقدام علاوه بر سازگاری با محیط زیست، یک روش حمل‌ونقل فوق‌العاده سرگرم‌کننده نیز به نظر می‌رسد.

روز اول مدرسه در سراسر جهان چگونه برگزار می‌شود؟

اوکراین، گل روی میز معلم

روز اول مدرسه در اوکراین با مراسم ویژه، تزئینات خاص و تعداد زیادی گل برای معلمان آغاز می‌شود که با حسن نیت توسط دانش‌آموزان تهیه شده است. به این ترتیب معلمان اوکراینی سال تحصیلی خود را با دریافت هدیه‌ای رنگارنگ، شاداب و باطراوت روی میز خود آغاز می‌کنند.

اولین روز مدرسه در اوکراین «روز دانش» نامیده می‌شود و قدرت شگفت‌انگیز یادگیری را جشن می‌گیرد. یک دانش‌آموز خوش‌شانس سال اولی همچنین زنگ نمادینی را به صدا درمی‌آورد که نشان‌دهنده شروع یک سفر مادام‌العمر یادگیری است.

قزاقستان، مراسم دوست‌یابی و شاخه گل برای معلم

روز اول مدرسه در قزاقستان «تیل آشار» یا روز شروع به آموزش نام دارد. در این روز معلمان و والدین اغلب مراسم و جشنی ترتیب می‌دهند که دانش‌آموزان جدید در آن دور هم جمع می‌شوند تا دوست پیدا کنند. همچنین هر دانش‌آموز یک گل برای معلم خود می‌آورد که به‌شکل یک دسته گل در کلاس قرار داده می‌شود. کودکان همچنین از والدین خود هدیه‌ای دریافت خواهند کرد که به‌طور سنتی شامل شیرینی، شمع و مداد است.

روز اول مدرسه در سراسر جهان چگونه برگزار می‌شود؟

روسیه، دسته گل برای معلم

اولین روز مدرسه در روسیه نیز «روز دانش» نام دارد و حتی اگر این روز به یکشنبه (روز تعطیل هفته) برسد، کودکان همچنان در جشن‌های مربوط به آن شرکت می‌کنند و آن را گرامی می‌دارند. دانش‌آموزان سال اول اغلب به معلمان خود دسته گل می‌دهند و در ازای آن یک بادکنک دریافت می‌کنند. در این روز رسمی دختران روبانی سفید را به لباس خود می‌زنند.

اندونزی، اجتماعی شدن

سنت‌های روز اول مدرسه در اندونزی همه در مورد آشنایی با یکدیگر است. مدارس فعالیت‌هایی را برای ترویج حس اجتماعی شدن و کمک به کودکان برای آشنایی بهتر با یکدیگر برگزار می‌کنند که به‌عنوان مراحل جهت‌یابی شناخته می‌شود. این فعالیت‌ها به گروه‌های همسالان تقسیم و توسط سالمندان و دانش‌آموزان بزرگ‌تر هدایت می‌شوند.

روز اول مدرسه در سراسر جهان چگونه برگزار می‌شود؟

کد خبر 689602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.