سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل نمونه اقتدار نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه شهرستان نایین گفت: نظام جمهوری اسلامی در اوج قله اقتدار و عزت ایستاده است و نمونه این اقتدار را در سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل مشاهده کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد مطهرخو ظهر امروز _جمعه سی و یکم شهریورماه_ در نماز جمعه شهرستان نائین ضمن تبریک آغاز هفته دفاع مقدس به فجرآفرینان به ویژه خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان و مردم قدرشناس انقلاب، اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین و مهمترین بخش‌های تاریخ معاصر، حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران اسلامی و بخشی از هویت دینی و غیرقابل انکار مردم غیور است.

وی ادامه داد: این رویداد با وجود خسارت‌های مادی فراوانی و به شهادت رساندن تعداد بسیاری از جوانان این مرز و بوم، سرشار از درس ایستادگی، ایثار، مقاومت، عزت و استقلال و چراغ راهنمایی برای آیندگان، مدیران آینده این کشور و تمام جهانیان است.

امام جمعه شهرستان نائین تاکید کرد: ایران در این جنگ نابرابر در مقابل تمام قدرت‌های مطرح دنیا، با رهبری الهی، نفوذ کلمه حضرت امام خمینی (ره)، معنویت، اطلاعت پذیری از ولایت و شهادت طلبی جوانان عزیز پیروز شدیم.

وی با اشاره به دلیل و نشانه‌های پیروزی ایران در جنگ هشت ساله، تصریح کرد: حفظ انقلاب، حفظ جمهوری اسلامی، نیفتادن حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن و شناخت عظمت و توانایی‌های ملت ایران از دلایل این پیروزی است.

مطهرخو ادامه داد: با شناخت این توانایی‌ها، کشور از حمله قلدران دنیا بیمه‌، آزاد و ایمن شد و تا مرزهای معنوی جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان گسترش پیدا کرد و این به معنای پیروزی است و نظام جمهوری اسلامی در اوج قله اقتدار و عزت ایستاده است.

وی افزود: نمونه این اقتدار را در سخنرانی رئیس جمهور در مرکز کفر دنیا در سازمان ملل مشاهده کردیم که از قرآن، سردار دل‌ها به عنوان مبارزه کننده با تروریست، مظلومیت‌های مردم و حق‌کشی‌های آمریکا علیه ایران دفاع می‌کند و در آنجا خواستار محاکمه فردی می‌شود که زمانی نفر اول کشور آمریکا است‌.

مطهرخو با بیان اینکه اراده خداوند بر این قرار گرفت که ملت ایران را عزیز و سربلند کند، گفت: چون مردم غیور ایران به بیگانگان اعتماد نکردند و از بسیاری دشمنان نترسیدند و خانواده شهدا نیز ایثار کردند، خداوند ملت ایران را عزیز و سربلند کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: جنگ، گنج است و همانگونه که بایستی گنج و زیبایی‌ها و ابعاد آن شناسانده شود، نیاز به حفاظت و مراقبت نیز دارد و هرچیز با ارزشی را باید حفاظت کرد و از دست و دید دزدان به دور قرار داد.

امام جمعه شهرستان نائین اضافه کرد: امروز دشمن بنای خودش را در جنگ‌های ترکیبی بر تحریف دفاع مقدس گذاشته است و می‌خواهد این جنگ را یک حرکت رسمی از طرف جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت جلوه دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: وارونه سازی جنگ هشت ساله به جنگ اعراب و ایران، روایت سازی از مشکلات جانبازان و خانواده شهدا، اختلاف افکنی میان نیروی‌های مسلح، استفاده از نوجوانان در جنگ در مقابل با دشمن نمونه‌هایی از تحریفات دشمن است و تمام این دروغ‌ها جواب دارد که باید تبیین شود.

مطهرخو در ادامه ضمن تکریم جانبازان و فعالان عرصه دفاع مقدس، تصریح کرد: جانبازان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا اسوه‌های زنده ایثار، ایستادگی، گذشت و شهدای زنده در راه حفظ آرمان‌های کشور هستند که اگر در جایی گله و ابراز نارضایتی می‌کنند به معنی پشیمانی آنها از این فداکاری عظیم نیست و این شهدای زنده، حجت خدا برای ما هستند و این گلایه‌ها از روی دغدغه و دلسوزی است.

وی با بیان اینکه بهترین فرصت تبیین برای مردم، هفته دفاع مقدس و هفته بسیج است، تصریح کرد: به لطف الهی روز به روز در حال پیشرفت هستیم و به سمت قله‌ها با سرعت درحال حرکت هستیم و این حرکات دشمن نباید ذره‌ای در اراده و حرکت ما خللی ایجاد کند و رمز پیروزی ما، اطاعت محض از ولی فقیه است.

مطهرخو افزود: اگر دولت‌های گذشته به جای شیرینی خود، به فکر آینده ملت بودند و به فرامین رهبر انقلاب گوش فرا می‌دادند، وضعیت امروز کشور به مراتب بهتر از این بود و امیدواریم دولت فعلی بتواند دستورات ولی امر مسلمین که بر زمین مانده است را جامع عمل بپوشاند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستورات رهبری حفظ دستاوردهای جنگ و نگهداری آثار شهدا است، گفت: در جای جای شهرها باید آثار ایثار، شهادت و مقاومت خودنمایی و جلوه‌گری کند و باید موزه‌های دفاع مقدس وجود داشته باشد.

مطهرخو اضافه کرد: راهبرد قوی شدن، کلید حل بسیاری از مشکلات است و در هر عرصه‌ای اعم از دفاعی و امنیتی قوی شدیم، کسی جرأت چپ نگاه کردن به کشور را ندارد و باید در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی نیز قوی شویم.

کد خبر 689547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.