ثبت‌نام متولدین مهر ۹۷ در کودکستان‌های اصفهان متوقف شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: براساس شیوه‌نامه‌های ارسالی ثبت‌نام نوآموزان متولد دوم مهر ۹۷ الی یک مهرماه ۹۸ در پیش‌دبستانی دو، متوقف شد.

وجیهه فاضل معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره توقف ثبت‌نام متولدین مهر ۹۷ در کودکستان‌ها، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آسیب‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان زودتر از سن متعارف ورود به پایه اول، تبصره یک ماده ۲۹ آئین‌نامه اجرایی مدارس از امسال متوقف شد و هیچ مرکزی اجازه ثبت‌نام متولدین مهرماه را در سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ در پیش‌دبستانی دو، نخواهد داشت.

وی افزود: از سال ۱۳۹۹ سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان مرجع انحصاری تعلیم و تربیت کودک از بدو تولد تا پایان شش سالگی در دو دوره کودکستان دوره اول (برای کودکان بدو تولد تا سه سال تمام) و کودکستان دوره دوم (برای کودکان چهار سال تا شش سال تمام) فعالیت کرده و امور مربوط به صدور مجوز تأسیس، مجوز فعالیت و محتواهای آموزشی به آموزش و پرورش واگذار شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تبصره یک ماده ۲۹ آئین‌نامه اجرایی مدارس تصریح کرد: تعیین تکلیف دانش‌آموزان مهر ۹۶ که سال گذشته با توجه به تبصره یک ماده ۲۹، دوره پیش‌دبستانی دو، را به مدت یکسال در مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش گذرانده‌اند، با عنایت به شرایط اعلامی از سوی وزارت می‌توانند در صورت داشتن شرایط در پایه اول ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس شیوه‌نامه‌های ارسالی ثبت‌نام نوآموزان متولد دوم مهر ۹۷ الی یک مهرماه ۹۸ در پیش‌دبستانی دو، متوقف شده است و در صورتی که مدیران کودکستان‌ها خلاف شیوه‌نامه‌ها اقدام به نام‌نویسی کنند با آنان به عنوان متخلف برخورد خواهد شد.

کد خبر 689508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.