مردم کردستان در دوران دفاع مقدس به خوبی از مرزهای کشور پاسداری کردند

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم استان کردستان از کرامت و عزت دین‌اسلام همواره دفاع کرده‌اند و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز به خوبی از مرزهای کشور پاسداری کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ماموستا فایق رستمی، امروز _جمعه سی‌ویکم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: ۴۳ سال پیش مردم ما با شجاعت، استقامت و تلاش مثال‌زدنی خود به میدان جنگ تحمیلی آمدند و دست دشمن را از کشورمان کوتاه کردند.

وی با بیان اینکه امنیت، آسایش و پیروزی کشور ما با خون هزاران شهید به دست آمده است، افزود: رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی با ایمان، اخلاص، استقامت، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی ما را پیروز میدان جنگ کردند.

امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم استان کردستان نیز از کرامت و عزت دین‌اسلام همواره دفاع کرده‌اند و در دوران هشت سال جنگ تحمیلی نیز به خوبی از مرزهای کشور پاسداری کردند.

وی گفت: امروز در سایه تلاش رزمندگان، کشور ما در آسایش و آرامش به سر می‌برد و ما باید همواره قدردان رشادت‌های رزمندگان و شهدا باشیم. علاوه بر این قدردان مادران و پدران و همسران شهدا نیز هستیم که با غیرت‌مندی خود فرزندان و همسران خود را روانه میدان جنگ کرده و آنها با نیروهای دفاعی کشورمان همکاری کردند.

تقدیر از سخنرانی و اقدامات مهم رئیس‌جمهور در سازمان ملل

ماموستا رستمی در ادامه ضمن تقدیر از مواضع و سخنان رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در سازمان ملل قرآن کریم را تکریم کردند که باعث شد رسانه‌های بیگانه دیگر نتوانند به این کتاب مقدس آسمانی و دین ما مسلمانان به چشم توهین نگاه کنند.‌

وی با ابراز خرسندی از آزاد شدن پول‌های بلوکه شدن ایران، افزود: این مهم در سایه تلاش دولت صورت گرفت که امیدوارم این پول‌ها به توسعه و آبادانی کشور منجر شود.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: تلاش‌های دولت همچنین باعث بازگرداندن سه هزار و ۵۰۶ لوح دوران هخامنشی شد که این موفقیت هم جای تقدیر دارد.

مردم کردستان در دوران دفاع مقدس به خوبی از مرزهای کشور پاسداری کردند

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دانش‌آموزان کردستانی در آزمون‌های سراسری همچون کنکور، رتبه‌های تک رقمی و برتر را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان استان کردستان همواره در کشور سرآمد بوده‌اند که امیدواریم مسئولان نیز امکانات آموزشی را برای این دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز فراهم کنند.

دانش‌آموزان نیازمند چشم به راه کمک‌های خیران هستند

ماموستا رستمی به فصل بازگشایی مدارس نیز اشاره کرد و افزود: دانش‌آموزان نیازمند چشم به راه کمک‌های خیران هستند که امیدواریم با کمک‌های مردم نوع‌دوست استان کردستان این دانش‌آموزان نیز بتوانند مراحل تحصیلی خود را طی کنند و از تحصیل باز نمانند.

وی در ادامه از گرانی دارو در استان کردستان هم انتقاد کرد و گفت: امروز مردم استان کردستان از گرانی دارو گلایه دارند که امیدواریم مسئولان برای این امر چاره‌اندیشی کنند.

بخش پایانی سخنان امام جمعه شهر سنندج به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم (ص) اختصاص داشت که او در این مورد گفت: با ولادت پیامبر اکرم (ص) ظلمت و تاریکی از جهان رخت بربست و مردم استان کردستان امروز با شادمانی و سرور جشن‌های مولودی‌خوانی و مدح آن حضرت را در منازل، خانقاه و تکایا برگزار می‌کنند.

مردم کردستان در دوران دفاع مقدس به خوبی از مرزهای کشور پاسداری کردند

نقش مهم مردم استان کردستان در صیانت از انقلاب اسلامی

سردار امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه بیت‌ المقدس کردستان نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی، اظهار کرد: مردم استان کردستان نقش بسیار مهمی در صیانت از اصل انقلاب اسلامی ایران داشتند و با وحدت مثال‌ زدنی خود دشمنان ایران اسلامی را ناکام گذاشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز دفاع مقدس به عنوان یک دفاع ماندگار درآمده است، افزود: مردم ما از آغاز انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس در کنار امام خمینی (ره) قرار گرفتند و نگذاشتند که ایادی اسکتبار راه به جایی ببرند که وظیفه امروز ما باید پاسداشت رشادت‌های شهدا و ایثارگران باشد.

فرمانده سپاه بیت‌ المقدس کردستان ادامه داد: بعد از ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، توطئه و فشار دشمنان در همه ابعاد برای مهار انقلاب اسلامی همچنان جریان دارد اما نظام مقدس جمهوری اسلامی با قدرت در حال پیشرفت است و برای حاکمیت اسلام و قرآن در دنیا تلاش می‌کند و همین مسئله موجب مبارزه دشمنان با ما شده است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران حق است، گفت: دشمن امروز می‌داند که ایران اسلامی به الگوی آزادگان جهان تبدیل شده است و از ارزش‌های دینی و اسلامی دفاع می‌کند، به همین دلیل دشمن از ما هراس دارد.

سردار گشتاسبی تاکید کرد: ما باید بسیار هوشیار باشیم چون توطئه دشمن در همه ابعاد و به شکل‌های مختلف ادامه دارد.

وی تصریح کرد: قدردان مردم فهیم استان کردستان هستیم که در ایام که دشمن برای خدشه‌دار کردن امنیت و آسایش ما برنامه‌ریزی کرده بود، نگذاشتند دشمنان به اهداف و آمال پلید خود دست یابند و همواره مردم این استان در همه موقعیت‌ها نظام را همراهی کرده‌اند.

کد خبر 689494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.