وحدت و همدلی، رمز اصلی موفقیت کشور از گذشته تا امروز است

استاندار فارس گفت: وحدت، همدلی و کاهش توجه به سلیقه‌هایی که طبیعتا در هر انسانی وجود دارد از رموز اصلی موفقیت و پیروزی کشور در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه صبح امروز_ جمعه سی و یکم شهریور_ در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در استان فارس، وحدت، همدلی و کاهش توجه به سلیقه‌های فردی را از رموز اصلی موفقیت و پیروزی کشور در دفاع مقدس و حوادث پس از آن دانست و اظهار کرد: در دو سال گذشته تاکنون نیز که شاهد حاکم شدن وحدت ویژه‌ای بر کشور بودیم و به لطف خدا و با افزایش این وحدت، شاهد پیشرفت روز افزون جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

وی بر ضرورت مطالعه خاطرات شهدا، ایثارگران، آزادگان هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: به جوانانی که دوران دفاع مقدس را ندیده و تجربه نکرده‌اند توصیه می‌کنم آنچه را که در آن دوران بر کشور و دنیا گذشت و دلایلی که موجب پیروزی ما در دفاع مقدس شد را مطالعه کنند.

استاندار فارس کرد: اگر امروز نیز همان وحدت و همدلی که در زمان هجوم شرق و غرب به کشورمان داشتیم را داشته باشیم و با همان دلایل و شرایط آن دوران، اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنیم قطعاً کشور عزیزمان تا لحظه ظهور، پیروز و موفق پیش خواهد رفت و پرچم این خیمه حسینی به دست صاحب اصلی آن حضرت صاحب‌الزمان (عج) داده خواهد شد.

وی گفت: توجه به معنویت، توسل به اهل بیت، جان‌فشانی برای رسیدن به کربلا و زیارت ائمه، ازخودگذشتگی، دور شدن از مادیات و بی‌توجهی به دنیا و تشریفات آن، ولایت‌پذیری و اطلاعت از فرامین امام راحل که به زیبایی دفاع مقدس را اداره کردند، خودباوری و خودکفایی و نترسیدن از تحریم سلاح و حتی تحریم دارو و تجهیزات پزشکی، خوداتکایی و خدا باوری که روز به روز بیشتر و بیشتر شد از دلایل پیروزی کشور در دفاع مقدس بود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس شاهد جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان بودیم و بسیاری از فرماندهان جنگ نیز از میان جوانان بودند و امروز نیز باید این مُهم یعنی اعتماد به جوانان ادامه پیدا کند.

استاندار فارس ادامه داد: اگر کشور قرار است همچنان رو به پیشرفت باشد و اقتدار ما حفظ شود باید همه دلایل و شرایطی که منجر به موفقیت در دفاع مقدس شد ادامه پیدا کند.

ایمانیه افزود: اگر جوانان ما خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان را بخوانند متوجه می‌شوند که آن جوانانی که در جبهه‌ها به شهادت رسیدند یا جانباز و اسیر شدند چه کردند، چگونه از دشمن نترسیدند و به خداوند متوکل بودند و چرا پیروز شدند.

استاندار فارس در پایان اظهار امیدواری کرد: کشور روز به روز و بیش از همیشه به پایگاه اصلی مقاومت در مقابل ظلم و زور و به پایگاه اصلی اسلام، مسلمین و اهل بیت (ع) تبدیل شود.

کد خبر 689471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.