صحن سازمان ملل تریبونی برای اشاعه فرهنگ ناب اسلام و انقلاب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به ایلام گفت: آن چیزی که شما در مجمع عمومی سازمان ملل دیدید این بود که رئیس جمهور انقلابی با یک بیان صریح، زیبا، محکم و بدون لکنت از آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت و صحن سازمان ملل تریبونی برای اشاعه فرهنگ ناب اسلام و انقلاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز _پنجشنبه سی ام شهریورماه_ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دو سال است امورات را از دولتی تحویل گرفته‌ایم که همه آرزوها و آمالش را در توافق با آمریکا، غرب و برجام می‌دید و دولتی که با نقض عهدی که صورت گرفت فرمان اداره کشور از دستش خارج شده بود و لذا ما با چنین دولتی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: اگر در حوزه اقتصادی رهبر معظم انقلاب دهه ۹۰ را به عنوان دهه‌ای که ضعف عملکردی دارد معرفی می‌کند، در حوزه فرهنگی وضعیت به مراتب بدتر و ضعیف‌تر بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش تفکری در کشور این بود که حکمرانی فرهنگی و اجرایی در حوزه حاکمیت تضعیف شود و برای آن برنامه روشنی داشتند و اینها معتقد نیستند که مدیریت فرهنگی در جامعه باید از طرف دولت اداره شود و به همین دلیل شما شاهد اضمحلال مدیریت اجرایی و فرهنگی به تدریج بودید.

وی در ادامه تصریح کرد: در دو سال گذشته که مدیریت کشور در اختیار شخصیت مکتبی و انقلابی و دانشمند آیت الله رئیسی قرار گرفت، در شرایطی که دشمن به دنبال آخرین طرح‌های خود برای ناامید کردن مردم از آینده کشور و پشیمان کردن مردم از مسیری که پشت سر گذاشته بودند، بود در چنین شرایطی مردم اعتماد کردند و به دکتر رئیسی رأی دادند و اداره کشور در اختیار تفکر انقلابی قرار گرفت.

اسماعیلی افزود: آن چیزی که شما در مجمع عمومی سازمان ملل دیدید این بود که رئیس جمهور انقلابی با یک بیان صریح، زیبا، محکم و بدون لکنت از آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت؛ از منطق و حکمرانی نظام اسلامی صحبت کردند و غرب و فرهنگ غربی را به استیضاح کشیدند که این اقدام رئیس جمهور مورد توجه همگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: صحن سازمان ملل تریبونی برای اشاعه فرهنگ ناب اسلام و انقلاب شد که رئیس جمهور به درستی آمدند و از دغدغه‌ها در مورد خانواده سخن گفتند، از اجماع جهانی برای موضوع خانواده صحبت کردند که موضوع فرهنگ خانواده از ضروریات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به هتک حرمت غرب به ساحت مقدس کلام وحی به حرکت زیبا و معنوی رئیس جمهور در بلند کردن قرآن مجید اشاره کرد و افزود: دکتر رئیسی از مظلومیت قرآن گفتند و در جایی که دشمنان اسلام و قرآن به دنبال جسارت به کلام وحی بودند، قرآن را سر دست گرفتند و به عنوان نماینده مردم رشید و فرهنگی ایران و مکتب امام مقتدرانه هم دفاع کردند، هم تبیین کردند و هم استعمار نوین را به چالش کشیدند که دشمن از این تفکر در هراس است و به همین دلیل برای ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

نام گذاری آزادسازی مهران و سالروز بمباران زمین فوتبال در تقویم ملی ثبت می‌شود

وی در ادامه در خصوص دستاوردهای سفر به ایلام تصریح کرد: در این سفر قصد داریم با تبیین برنامه‌های خوب، در رابطه با رفع مشکلات فرهنگی این استان اقدامات چشمگیری انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از ماه آینده با اختصاص بودجه مستقل به شورای فرهنگ عمومی چه در استان ایلام و چه در سایر استان‌های کشور گامی مهم در اعتلای فرهنگ ملی برداشته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در تقویم ملی برای استان ایلام دو روز جهت ثبت فتح مهران و شهادت فوتبالیست‌های زمین فوتبال چوار پیشنهاد شده است که این دو مهم به جد پیگیری خواهند شد.

محمدمهدی اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حوزه دفاع مقدس نیز در حال رایزنی برای ساخت دو فیلم با موضوعات فوق هستیم و با تدوین فیلم نامه قوی با همکاری بنیاد سینمایی فارابی ساخته خواهند شد.

وی گفت: درحال‌حاضر یک فیلم مخصوص اربعین در بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده که به‌زودی پخش خواهد شد.

کد خبر 689414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.