مشکلات مردمی و سرمایه‌گذاری در کرمانشاه ترفیع می‌شود

استاندار کرمانشاه گفت: دیدارهای مردمی علاوه بر حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف با هدف کمک به تسهیل امور و بهبود فضای کسب و کار در استان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد طیب صحرایی امروز پنچ شنبه _ ۳۰ شهریور با جمعی از شهروندان کرمانشاهی و هم استانی‌ها دیدار و دستورات لازم را برای حل و تسریع در کارها و مشکلات آنان صادر کرد.

وی در حاشیه این دیدار مردمی در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری این دیدارها را دریافت و پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: غیر از این دیدارها در جلسات و اماکن‌های مختلف نیز با مردم شریف استان دیدار داریم و پذیرای درخواست‌های این عزیزان هستیم.

صحرایی در خصوص دیدار مردمی امروز اظهار داشت: امروز توفیق دیدار دو گروه مراجعه کننده عزیز یکی برای بیان مشکلات جاری و روزمره در خصوص درمان، مسکن و پیگیری‌های مختلف اداری و همچنین دیگری بیان مشکلات در زمینه سرمایه گذاری‌ها داشتیم.

وی تصریح کرد: افرادی که در زمینه سرمایه گذاری مشکل داشتند عمدتاً در حوزه بهداشت و درمان، راه اندازی یک کشتارگاه صنعتی و همچنین یکی و دو مورد پیشنهاد سرمایه گذاری در استان بود که در این دیدار مساعدت‌های لازم برای تسهیل در امور این افراد صورت گرفت.

مقام عالی استان با بیان اینکه این دیدارها باید کمکی برای تسهیل امور و کارگشایی در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان باشد، ادامه داد: در این دیدارها تلاش می‌کنیم که فضای کسب و کار و روند اشتغالزایی در استان افزایش پیدا کند و از سوی دیگر اگر هم استانی‌های عزیز در بعضی از مجموعه‌های مختلف دچار برخی از مشکلات و توقف‌ها شده باشند، رفع شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چند درصد از این دیدارها منتج به نتیجه می‌شود، گفت: روال کار این‌طور است که قبل از اینکه بنده در خدمت این عزیزان باشم معاونت‌های مختلف و دفتر بازرسی استانداری مراحل اولیه پیگیری کار را انجام می‌دهند و بسیاری از درخواست‌ها در آن مراحل به نتیجه می‌رسد.

صحرایی افزود: با این اقدام کارها ساماندهی می‌شود و نیازی به مراحل بعدی نیست.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: اما اگر مقدمات کارها انجام شود و به نتیجه نرسد بنده در خدمت آنها خواهم بود و تلاش می‌کنیم که این مرحله تا حصول نتیجه پیگیری شود.

وی با توضیحات بیشتری در این زمینه عنوان کرد: البته یک نکته وجود دارد و آن اینکه بعضی از درخواست‌ها به قوانین بالادستی و پیگیری ملی نیاز دارد که باید یک مراحل طولانی‌تری برای آنها در نظر گرفت.

صحرایی با بیان اینکه همچنین بعضی از درخواست‌های هم استانی‌های محترم اجازه قانونی ندارد، گفت: ما در عین اینکه دوست داریم عزیزان با رضایتمندی این دیدارها را ترک کنند اما لازم است به این موضوع عنایت داشته باشند که ما در چارچوب ضوابط و قوانین می‌توانیم در خدمت آنها باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر پیگیری مطالبات و درخواست‌های مردمی توسط مدیران، اظهار داشت: یکسری از درخواست‌ها، درخواست‌هایی است که به تسهیل گری بهتر از سوی ادارات و سازمان‌های مختلف نیاز دارد و مدیران در این زمینه باید نسبت به پیگیری این درخواست‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی همچنین بیان داشت: برگزاری این دیدارها بستگی به درخواست‌های جمع‌آوری شده دارد و همچنان که قبلاً عرض کردم اگر مراحل مختلف طی شود و نتیجه لازم به دست نیاید در صورتی که نیاز باشد ما امکان برگزاری این دیدارها را به صورت هفتگی را هم داریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه علاوه بر دیدارهای مردمی، دیدارهایی با مردم شریف استان در سفرهای مختلف انجام می‌شود، گفت: با توجه به سفرهای شهرستانی، دیدارهای مردمی با مردم شریف آن شهرستان را هم داریم و یا در دیدارهای بیرونی در اماکن مختلف توفیق حاصل می‌شود که با مردم عزیز گفتگو و مسائل آنها را دریافت کنیم بنابراین این دیدارها مشروط به اینکه حتماً در یک مکان خاص پذیرای درخواست‌های مردمی باشیم، نیست

کد خبر 689393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.