مخالفت اعضای شورای شهر بندرعباس با افزایش کرایه سرویس مدارس

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اعضای شورا بر مصوبه قبلی خود در خردادماه امسال اصرار دارند و افزایش قیمت را قبول ندارند و با تصویب همان مصوبه گذشته موافقت و به فرمانداری ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصیب نظری عصر امروز_ پنج شنبه سی ام شهریورماه_ در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر بندرعباس، اظهار کرد: در جلسه هشتاد و سوم شورا در خردادماه سال جاری، شورا نرخ کرایه سرویس‌های مدارس را تصویب و برای فرمانداری ارسال کرد.

وی افزود: این تصویب به میزان ۶۰ درصد بر اساس نرخ دو سال گذشته‌ای که مصوب نشده بود و بر اساس کار کارشناسی در کمیسیون‌ها و مشورت با نماینده آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل شهرداری صورت گرفت.

نظری ادامه داد: مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری با این قید بود که شورا باید در مستندات مصوبات ستاد تنظیم بازار را نیز پیوست می‌کرد، در حالی که قانون به صراحت اعلام کرده تعیین نرخ کرایه سرویس‌های مدارس و تاکسی‌ها و غیره با شورای شهر است و به آموزش و پرورش هم ۲۷ تیرماه سال جاری نامه زده و اعلام شده است و این بلاتکلیفی و طولانی شدن تصویب نرخ نامه به همین دلیل است.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار طبق قانون نمی‌تواند نرخ نامه را مصوب کند، تصریح کرد: به همین منظور طبق درخواست و نامه‌ای که از فرمانداری دریافت کردیم، این نشست فوق‌العاده را برگزار کردیم تا تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: اعضای شورا بر مصوبه قبلی خود در خردادماه امسال اصرار دارند و افزایش قیمت را قبول ندارند و با تصویب همان مصوبه گذشته موافقت و به فرمانداری ارسال خواهد شد.

نظری اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته بین اعضای شورای شهر، به دلیل اختلاف زیادی که نرخ پیشنهادی جدید از سوی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری با نرخ مصوب قبلی شورا داشت، تصمیم گرفته شد همان نرخ قبلی مصوب شورا به فرمانداری اعلام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: شورا موافق فشار بیش از این به مردم نیست و همین ۶۰ درصد هم نسبت به دو سال گذشته که نرخ نامه مصوبی نداشته‌ایم، موافقت کرده است.

نظری اضافه کرد: عدم آگاهی و اشرافیت به قانون در مجموعه بالادستی چه فرمانداری و چه آموزش‌وپرورش باعث شده کار گره بخورد.

در پایان این نشست فوق العاده اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، همچنان بر نرخ پیشنهادی گذشته که در خردادماه امسال تصمیم گیری کرده بودند، تاکید و آن را مجدد برای فرمانداری ارسال خواهند کرد.

کد خبر 689391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.