اجرای ۲۳ عنوان برنامه توسط بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد

جانشین بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد از اجرای ۲۳ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید صادق دانش‌آموز، عصر _چهارشنبه سی شهریورماه_ در نشست با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج عشایر استان امسال ۲۳ عنوان برنامه اصلی و ۵۱ برنامه فرعی به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می‌کند که از اهم آنها اعزام معتمدان، ریش سفیدان عشایر و طوایف مختلف به تهران برای دیدار با مقام معظم رهبری بوده‌است.

وی افزود: گروهان رژه رونده عشایری استان برای حضور در رژه سراسری نیروهای مسلح که در کنار مرقد مطهر امام خمینی (ع) اجرا می‌شود، اعزام شده‌اند.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج عشایر کهگیلویه و بویراحمد، از برگزاری یادواره شهدای عشایر در شهرستان مارگون و بخش سپیدار خبر داد و گفت: همچنین برگزاری یادواره آبروی محله در سطح حوزه‌های مقاومت در دستور کار است.

وی افزود: کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان عشایری (در قالب ۱۰۰ بسته)، برپای میز خدمت در مناطق عشایری، راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغالزایی، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تجلیل از ایثارگران و رزمندگان در بیمارستان سلمان یاسوج، برپایی نمایشگاه عکس در مناطق عشایری، ایجاد نمایشگاه عرضه و فروش کتاب و لوازم فرهنگی از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

دانش‌آموز تصریح کرد: همچنین مراسم غبارروبی گلزار شهدای عشایری، معرفی شهدای شاخص عشایر، کوه‌پیمایی به مناسبت هفته دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و کمتربرخوردار و تجلیل از نخبگان عشایری در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی، کارآفرینی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۶ هزار نفر از عشایر سلحشور از نخستین روزهای ابتدایی دفاع مقدس عازم صحنه‌های رزم شدند.

کد خبر 689367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.