رونق تردد در کریدور شمال-جنوب از طریق مازندران و گیلان

وزیر راه و شهرسازی از تسهیل و رونق تردد در کریدور شمال-جنوب از طریق دو بندر امیرآباد در مازندران و کاسپین در استان گیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _پنج‌شنبه، سی‌ام مهرماه_ در جلسه شورای تأمین مسکن استان مازندران که در محل این استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله تأمین مسکن و به اتمام رساندن مسکن‌های مهر و طرح ملی از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود، اظهار کرد: مشکلات تأمین مسکن در مازندران به دلیل نزدیکی به دریا و جنگل از شرایط ویژه‌ای برخوردار است و از این رو باید تهمیدات ویژه‌ای برای آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن مهر در کشور افزود: ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر از دولت گذشته به عنوان میراث باقی مانده بود که تاکنون ۱۰۰ هزار واحد آن به بهره‌برداری رسیده است و در هفته‌های آینده نیز بخش دیگری از آن به متقاضیان تحویل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مسکن‌های مهر، واحدهایی هستند که متقاضی دیگر توان ارائه آورده‌ای را ندارد و تسهیلات بانکی نیز به آن تعلق نمی‌گیرد و باید به طرق مختلف این اعتبارات را تأمین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در مسکن‌های ملی نیز تمام توان دولت برای بهره‌برداری از آن‌ها است، گفت: برای رفع مشکلات این طرح نیز توافق سه جانبه‌ای با استان‌ها انجام شد که در آن برای رفع مشکلات زیرساختی، مسئله زیرساخت با سهم یک سوم میان استانداری، وزارت راه و وزارت نیرو رفع شود.

بذرپاش تصریح کرد: تاکید داریم که هیچ مسکن ملی بدون زیرساخت به بهره‌برداری نرسد، اگر مسکن‌ها بدون نقص به شهروندان تحویل داده شود، متقاضیان انگیزه کافی برای پرداخت‌ها خواهند داشت و روال پرداخت و اتمام نظم بهتری می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه برای حوزه حمل و نقل در این استان، استاندار برنامه جامعی دارد و وزارت راه نیز به بندرامیرآباد توجه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: تلاش می‌کنیم مسیر کریدور شمال به جنوب از طریق بندر امیرآباد در مازندران و بندر کاسپین در استان گیلان را برای اتصال دریای جنوب به شمال رونق داده و این اتفاق خوبی در حوزه کریدور شمال به جنوب خواهد بود.

به گزارش ایمنا، شرکت در یادواره شهدای دودانگه ساری و بازدید از بندر امیرآباد از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر به مازندران است.

کد خبر 689340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.