ثمره دفاع مقدس را می‌توان در مرزهای کشور دید

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانان ادامه دهنده راه رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند و با نثار جان خود از کیان ایران اسلامی پاسداری می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به ارزش‌های گران‌بها و بی‌بدیل دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین صحنه‌های نقش آفرینی ملت مسلمان ایران است و هنوز ناگفته‌های بسیاری دارد که لازم است بیان شود تا نسل‌های آینده با ایثار و فداکاری ملت ایران و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس ما را در حفظ و تداوم انقلاب یاری خواهد کرد و این‌چنین است که در جنگ تحمیلی ناظر مجاهدت‌ها، تلاش و پیکار مخلصانه فرماندهان و رزمندگان بودیم؛ به عنوان کسی که پا به پای رزمندگان دفاع مقدس بودم، ناگفته‌هایی از آن دوران هم هنوز وجود دارد که شایسته است در رمان‌ها یا فیلم‌ها بیشتر به آن پرداخته شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور تصریح کرد: در بُعد معنوی، آنچه من می‌توانم بگویم این است که جنگ هشت ساله دفاع مقدس، جنگ بین ایمان و کفر بود و در صحنه‌های نبرد هر گاه بعد معنوی، ارتباط با خدا، اخلاص، بی‌توجهی به امکانات دنیوی و در یک کلمه توکل قوی‌تر بود، موفقیت، پیروزی و سلحشوری خودش را بیشتر نشان می‌داد و اگر در بعضی مواقع ما به امکانات مادی، نیروی انسانی، کمیت، طرح و عملیات خودمان تا حدودی اعتماد می‌کردیم، با کسب نکردن موفقیت روبه‌رو می‌شدیم؛ شاید این موارد به این دلیل بود که خداوند می‌خواست ما را متوجه کند، که به کدام سمت و سو می‌رویم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس توان ما به میزان امکانات در دست ما نبود؛ توان ما به میزان اتصال و ارتباط با خداوند بود، در میدان رزم و مبارزه هر چه این اتصال قوی‌تر می‌شد، توانمندتر و اقتدارمان افزایش پیدا می‌کرد؛ ما در جریان دفاع مقدس، بدر را دیدیم که یک عده قلیل چگونه بر یک عده کثیر غلبه می‌کردند. در دفاع مقدس اُحُد را دیدیم که اگر در یک محور، بعضی از نیروها توجه شأن به دستور فرماندهی ضعیف می‌شود و یا خدای ناکرده غیر از آنچه که مسائل انقلاب و نظام و خدا می‌خواهد، چیز دیگری در دل بعضی‌ها رسوخ می‌کند، چه عواقبی دارد.

سردار گودرزی گفت: حاصل همه این موارد این بود که نیروهایی ساخته شده‌اند که اکنون وقتی سراغ آنها می‌روید، آن بعد ارزشی و اخلاص‌شان بر همه چیز می‌چربد و به این باور رسیده‌اند که تنها عامل پیروزی ما همان معنویت بود.

وی اضافه کرد: فقط این نبود که معنویت رزمندگان بر دفاع مقدس اثر بگذارد، بلکه دفاع مقدس هم در معنوی کردن رزمندگان اسلام نقش داشت که شاید ما کمتر به آن توجه کرده‌ایم، بسیار توانست جوان‌های ما را بسازد، این لایه دفاع مقدس برای من بسیار قابل توجه است.

فرمانده مرزبانی فراجا اظهار کرد: دفاع مقدس توانست جوانان و مردم ما را به گونه‌ای بسازد که نه تنها در دهه اول بلکه در دهه‌های بعد هم جزو حافظان اصلی انقلاب اسلامی باشند و در راه حفظ انقلاب، دیگران به تبع از آنها نقش آفرین بودند.

وی با اشاره به دستاوردها و محوریت دفاع مقدس نیز گفت: در دوران دفاع مقدس، ما هشت سال بدون پشتوانه اطلاعاتی و آموزش‌ها توانستیم به بهترین شکل دفاع را مدیریت کنیم، این سبب شد یک مجموعه‌ای از تجربیات، قوانین و توانمندی‌هایی را کشف کنیم و اکنون در دوره‌های آموزش جنگ، مبنای ما همان تاکتیک‌هاست؛ به فرموده مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، با شکل‌گیری ارتش بیست میلیونی انقلاب ما بیمه خواهد شد، اینها به برکت دوران دفاع مقدس بود.

سردار گودرزی افزود: جمهوری اسلامی ایران در مانورهای نظامی، شگفتی‌های بزرگی را به دنیا نشان می‌دهد که همه این توفیقات حاصل برکات دوران دفاع مقدس است، امروز می‌توان گفت ثمره دفاع مقدس را می‌توان مانند گذشته در مرزهای کشور دید، مرزهایی که با تجربه دفاع مقدس مدیریت و کنترل می‌شود و مرزبانانی که ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس در سرحدات کشور هستند و با اهدای خون و جان خود از کیان ایران اسلامی دفاع و پاسداری می‌کنند.

کد خبر 689295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.