رونمایی از ۲۹ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرداری یزد

شهردار یزد گفت: آیین رونمایی از اتوبوس‌ها و ون‌های خریداری شده و تاکسی‌های نوسازی شده شهرداری یزد با حضور مسئولان شهری در محل میدان تاریخی امیرچخماق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز - پنجشنبه سی‌ام شهریور ماه- در حاشیه رونمایی اتوبوس‌ها و ون‌های خریداری شده شهرداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تأمین سرویس مدارس از ماه‌ها قیل به دنبال تأمین نیاز آموزش و پرورش برای سرویس مدارس بودیم.

وی افزود: آموزش و پرورش یزد درخواست دو هزار و ۳۰۰ سرویس سواری و ۴۰۰ مینی‌بوس بود که تا به این لحظه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرویس سواری، و حدود ۴۰۰ سرویس مینی‌بوس تهیه و در اختیار آموزش و پرورش و مدارس قرار گرفته است.

شهردار یزد تصریح کرد: مشکل خاصی برای تأمین مابقی نیاز آموزش و پرورش استان برای تأمین سرویس‌های مدارس وجود ندارد، و اگر مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش همکاری کنند در روزهای آینده قراردادهایی که لازم است را با مجموعه شرکت‌های حمل‌ونقل خواهیم داشت.

محی‌الدینی اضافه کرد: قیمت‌های مناسب با هماهنگی آموزش و پرورش استان و شرکت‌های هماهنگی بسته و اعلام شد.

وی با اشاره به اهمیت تقویت حمل‌ونقل عمومی، تصریح کرد: امروز شاهد رونمایی از ۲۹ دستگاه ون تحویل گرفته شده از مجموع ۹۵ دستگاه ون خریداری شده هستیم و به زودی در مدت چند ماه آینده ۳۰ دستگاه ون به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه خواهد شد.

شهردار یزد اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۵۰ دستگاه تاکسی شهری نوسازی شده، و ۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شده است که تاکنون ۱۵ دستگاه تحویل گرفتیم و امروز به ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد اضافه می‌شود، و از ابتدای مهرماه با ۱۲۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲ مینی‌بوس در خطوط تعیین شده سرویس‌دهی صورت می‌گیرد.

در ادامه عزیزالله سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از ناوگان و اتوبوس‌های جدید شهری هستیم، ۱۵ دستگاه اضافه شد و ۲۵ دستگاه ون جهت برای سرویس‌دهی مدارس به صورت با اتوبوس‌ها در اختیار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۲۵۰ تاکسی نیز برای استفاده مردم و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید سازماندهی شده است تا در مسیر استفاده شهروندان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: امید است که با تأمین این خودروها، اتوبوس‌ها، ون‌ها و سایر وسایل آماده‌سازی شده مشکلی در سرویس‌دهی مدارس و دانشگاه‌های استان نداشته باشیم.

به گزارش ایمنا، روز گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد بنا به پیشنهاد شهرداری و موافقت شورای اسلامی شهر یزد، روزهای اول و سوم مهرماه استفاده از حمل‌ونقل عمومی، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در سطح شهر رایگان اعلام شد.

کد خبر 689269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.