دفاع مقدس زیربنای انسجام ساخت قدرت در درون‌ کشور شد

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس تأکید کرد: دفاع مقدس الگویی از شناخت محیط ‌و تحولات بین‌المللی ایجاد کرد که زیربنای انسجام ساخت قدرت در درون‌ کشور شد.

به گزارش ایمنا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر و در آن تأکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های معنوی و تخصصی آن دوران مقدس و تأسی به روش، منش و سیره شهدای گرانقدر میهن اسلامی‌مان تحول روحی شگرف در نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی را پایه‌گذاری و در اسلوب و الگوها، تاکتیک‌ها و زیرساخت‌ها بناهای گرانبهایی را ایجاد نمود، به طوری که ثمره درخشان آن دوران در سال‌های پر التهاب منطقه و جهان خود را در تأمین امنیت ملت نشان داد.

متن بیانیه وزارت دفاع به شرح ذیل است:

به نام خدا

جنگ هشت ساله دسیسه آمریکایی غربی به دست فریب‌خورده بعثی بود که به ملت بزرگ ایران به دلیل استقلال‌خواهی و بیرون انداختن استعمار و استکبار تحمیل شد ولی به برکت انفاس قدسی و و عنایت حضرت ولی‌عصر عج الله تعالی فرجه شریف، بابی از ابواب نعمت الهی به ملت ایران و توفیقاتی همچون خود اتکایی، خودباوری و بریدن دست بیگانگان از کشور گردید.

وجود پرنور امام راحل و نیروهای انقلابی حزب الهی و اخلاص، امید، ایمان، اراده، ایستادگی و فداکاری آنان فرهنگ راهبردی به نام مقاومت را به داخل و خارج از کشور ارائه و به جمهوری اسلامی ایران عمق راهبردی بخشید.

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از آموزه‌های معنوی و تخصصی آن دوران مقدس و تاسی به روش، منش و سیره شهدای گرانقدر میهن اسلامی‌مان تحول روحی شگرف در نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی را پایه‌گذاری و در اسلوب و الگوها، تاکتیک‌ها و زیرساخت‌ها بناهای گرانبهایی را ایجاد نمود به طوری که ثمره درخشان آن دوران در سال‌های پر التهاب منطقه و جهان خود را در تأمین امنیت ملت نشان داد.

دفاع مقدس در کنار تلخی‌ها و از دست دادن هموطنان‌مان الگویی از شناخت محیط و تحولات بین‌المللی ایجاد کرد که زیربنای انسجام ساخت قدرت در درون‌کشور و تمرینی برای وحدت در داخل و رزمایشی برای وحدت جهان اسلام شده و ذخیره بینشی برای تعامل با محیط پیرامونی و بین‌المللی گردیده است.

مقاومت و امتزاج خون ملت‌های منطقه در دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و حماسه‌ای بزرگ همانند پیاده‌روی اربعین و سیل خروشان عاشقان و زائران بر گرداگرد سید و سالار شهیدان از دستاوردهای مهم معنوی دفاع مقدس بوده که به مصداق ذخیره ارزشمند راهبردی است.

امروز رمز تکرار موفقیت‌های بیش از پیش کشور، استمداد از شهدا، ارتقا قدرت فرهنگی و تقویت جبهه جهاد کبیر در کنار اقتصاد قدرتمند است و راهکار راهگشای آن ایمان به مردم به ویژه به جوانان و به‌کارگیری نیروهای انقلابی مؤمن و متعهد، پرکار و خستگی‌ناپذیر است.

اینک پس از گذشته ۴۳ سال از جنگ تحمیلی، وزارت دفاع نیز، همگام و همراه با سایر بخش‌های نیروهای مسلح، با بهره‌گیری از آموزه‌ها و درس‌های دفاع مقدس، شبانه‌روز برای اعتلای کشور و ارتقا توان و بنیه دفاعی کشور تلاش نموده و خود را متعهد به تجهیز و پشتیبانی نیروهای مسلح به پیشرفته‌ترین فناوری‌های دفاعی می‌داند.

در پایان ضمن ادای احترام به روح بلند و ملکوتی بنیان گذار کبیر نظام مقدس اسلامی امام خمینی (رض)، شهدای گرانقدر، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده مکرمشان بر تداوم راه آنان با تمام توان اعلام می‌داریم و باری دیگر با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تجدید میثاق می‌نمائیم.

کد خبر 689261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.