ملت معتقد به جهاد و شهادت در همه میدان‌ها پیروز است

ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر و در آن تأکید کرد: ملت معتقد به جهاد و شهادت در همه میدان‌ها پیروز است و این موضوع در ۸ سال دفاع مقدس به اثبات رسید.

به گزارش ایمنا، ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر و در آن تأکید کرد: دفاع مقدس از مؤلفه‌های عینی مفهوم مقاومت است. دفاع مقدس، مقاومت را تبدیل به یک الگوی راهبردی برای جهان اسلام نمود و با ایجاد و ارتقا قدرت بازدارندگی امنیت پایداری را برای کشور در برابر تهدیدهای مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان، رقم زد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

«ملت معتقد به جهاد و شهادت در همه میدان‌ها پیروز است و این موضوع در ۸ سال دفاع مقدس به اثبات رسید»

۸ سال دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و با برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران به شمار می‌رود و هفته دفاع مقدس فرصت بسیار گرانبهایی است برای بازشناسی حماسه جاودان جوانان سلحشوری که باغیرت و تأسی از نهضت عاشورای حسینی در سایه منویات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) افسانه شکست‌ناپذیری نظام سلطه به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم منحوس صهیونیستی را باطل و آیه «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» را به منصه ظهور رساندند.

دفاع مقدس از مؤلفه‌های عینی مفهوم مقاومت است، در جنگی که برای خاموش نمودن شعله‌های ایمانی، معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی و نابودی عزت ملی، استقلال و تجزیه کشور توسط ارتش بعثی و با حمایت ابرقدرت‌های بین‌المللی عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد ایستادگی و مقاومت مردم مؤمن و انقلابی این سرزمین برخورد کرد و نه تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار، خودباوری ملی و حرکت به سوی ایران قوی تبدیل شد.

جنگ تحمیلی هشت ساله علیه مردم ایران با حمایت همه جانبه استکبار جهانی، اگرچه هزینه‌های انسانی و مادی عظیمی را به کشورمان تحمیل کرد، اما در عین شکست راهبردهای دشمن، دستاوردها و برکات زیادی را نیز برای ملت و ایران اسلامی به همراه داشته است. دفاع مقدس، مقاومت را تبدیل به یک الگوی راهبردی برای جهان اسلام نمود و با ایجاد و ارتقا قدرت بازدارندگی امنیت پایداری را برای کشور در برابر تهدیدهای مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان، رقم زد.

در طول سال‌های پس از جنگ تحمیلی، با وجود تشدید فشارها، تحریم‌ها و پیچیدگی بیشتر تهدیدها، قدرت بازدارندگی ایران که برگرفته از تجربیات بی‌نظیر مقاومت است، همواره چراغ راه کشور در مواجهه با تهدیدات پیش رو بوده است، دفاع مقدس الگویی جدید از مدیریت صحنه‌های نبرد را به جهان عرضه کرد، ظهور فرماندهانی چون شهیدان سلیمانی، صیاد شیرازی، باقری، باکری، بابائی، همت و زین‌الدین که در خط مقدم جبهه، در کنار رزمندگان اسلام با دشمن جنگیدند و با ابتکار، خلاقیت و نوآوری‌های خود، روش نوینی از نوع نبرد را ارائه کردند و امروز می‌توان آن را در عرصه‌های آموزشی و مدیریتی کشور مورد استفاده قرار داد. لذا با صراحت می‌توان گفت ملت معتقد به جهاد و شهادت در همه میدان‌ها پیروز است و این موضوع در ۸ سال دفاع مقدس به اثبات رسید.

ستاد کل نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد، خاطره و راه امام راحل و شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، تبیین دقیق ارزش‌های دفاع مقدس را نیاز دائمی کشور و موجب زنده ماندن روح مقاومت دانسته و اطاعت از اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه و تبعیت از منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را ضامن حیات طیبه کشور می‌داند.

کد خبر 689257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.