برخی مسئولان برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز منفعلانه عمل می‌کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: در حوزه مقابله با رفع تصرف و قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز، شاهد منفعلانه عمل کردن برخی مسئولان هستیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، مهدی بخشی امروز _ پنجشنبه سی‌ام شهریورماه _ در جلسه هم‌اندیشی با بخشدار و دهیاران بخش مرکزی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات روستاها و حاشیه‌های شهر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: برای مقابله با رفع تصرف و قلع و قمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز شاهد منفعلانه عمل کردن برخی از مسئولان هستیم.

وی با طرح این سوال که چرا در ابتدای شکل‌گیری تخلف و ساخت‌وساز غیرمجاز با آن برخورد نمی‌شود، افزود: از همان زمان که آجر روی آجر گذاشته می‌شود و در ابتدای شکل‌گیری تخلف، باید با آن برخورد شود.

دادستان مرکز استان کرمان با بیان اینکه با تکیه بر ارتباط مستقیم با آحاد جامعه می‌توان مشکلات مردم را شناسایی و رفع کرد به وجود بعضی اشکالات ساختاری و رفتاری در حوزه ساخت‌وسازهای غیرمجاز اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی براساس وظایف ذاتی خود موظف هستند پای کار بیایند و دستگاه قضائی نیز با جدیت حمایت می‌کند.

بخشی بر لزوم تشکیل یک قرارگاه برای مقابله با زمین‌خواری تأکید و اضافه کرد: این قرارگاه به زودی راه‌اندازی خواهد شد و با کمک استاندار شاهد اقدامات خوبی خواهیم بود. دهیاران و شوراها می‌توانند مشکلات روستاها و نیازمندی‌های مردم را رصد و به بخشدار گزارش کنند تا در جلسات استانی برای رفع این مشکلات همفکری و چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مشکلات مربوط به زمین‌خواری، طرح هادی روستاها، ساخت‌وسازهای غیرقانونی، توسعه راه‌های روستایی و اجرایی نشدن احکام صادر شده توسط دهیاران و شوراها مطرح و تدابیر لازم اندیشیده شد.

کد خبر 689244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.