آشنایی با عمل لیزیک چشم توسط متخصص لیزیک
انجام عمل لیزیک چشم

جراحی لیزیک چشم از شایع‌ترین جراحی‌های لیزری است که برای برطرف کردن بعضی از ایرادات بینایی انجام می‌شود.

در عمل لیزیک که توسط متخصص لیزیک چشم انجام می‌شود، روشی متفاوت از لیزر برش برای تغییر دادن شکل قرنیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع جراحی در مطب چشم پزشک انجام می‌گردد و لیزیک هر چشم حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد. در عمل لیزیک متخصص با قطره بی حسی، چشم را بی حس می‌کند. سپس نوعی ثابت کننده پلک را روی چشم قرار می‌دهد تا از پلک زدن پیشگیری نماید.

پس از آن با استفاده از دستگاهی به نام لیزر، چشم پزشک فلاپ نازکی را در بافت قرنیه ایجاد می‌کند. این روش جراحی که توسط متخصص لیزیک انجام می‌شود، یک جا جمع شدن پرتوهای نوری که بر روی شبکیه چشم قرار گرفته‌اند را التیام می بخشد. هدف از لیزیک چشم، اصلاح تاری دید جهت بهبود بینایی چشم است. با این نوع جراحی چشم، دیگر نیازی به عینک یا لنزهای طبی نخواهد بود.

مراحل قبل از عمل لیزیک چشم

باید بدانید که برای عمل جراحی لیزیک چشم، متخصص لیزیک ابتدا چشم‌ها را معاینه می‌کند. برای لیزیک کردن، نمره چشم نباید در طی یک سال تغییر پیدا نماید. همچنین متخصص لیزیک، سایر مشکلات چشمی را هم بررسی می‌کند؛ چرا که سایر مشکلات چشمی ممکن است بر روند جراحی تاثیر بگذارند و مشکلات جدی را ایجاد نمایند. همچنین متخصصین سطح قرنیه را اندازه گیری می‌کنند. اندازه گیری توسط برنامه‌های کامپیوتری انجام می‌شود و این اندازه گیری ها بسیار دقیق است. پس از بررسی‌های لازم این چشم پزشک است که تشخیص می‌دهد، فرد واجد شرایط برای عمل لیزیک چشم است یا خیر.

متخصص لیزیک چشم در شیراز، تهران و سایر شهرهای ایران را در سایت پی جو مشاهده و نوبت دریافت نمایید.

عوارض موقت عمل لیزیک چشم از نظر متخصص لیزیک

نظیر هر روش جراحی، لیزیک چشم نیز ممکن است پیامدهایی را به همراه داشته باشد. البته بسیاری از عوارض این عمل در مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. از نظر متخصص لیزیک، تمامی افرادی که لیزیک چشم انجام می‌دهند در طول روز مبتلا به خشک شدن چشم و تاری در بینایی می‌شوند. این علائم معمولاً در حدود یک ماه کاملاً از بین می‌روند. عوارض موقت دیگری که ممکن است پس از عمل لیزیک چشم ایجاد شوند، می‌تواند شامل هر یک از موارد ذیل باشد.

  • احساس درد و ناراحتی چشم
  • تاری دید
  • دو بینی
  • کاهش توانایی دید در نور کم
  • حساس بودن به نور
  • بروز لکه‌های قرمز کوچک بر روی سفیدی چشم

تمامی عوارض ذکر شده پس از یک ماه به طور کامل محو می‌شوند. اما در صورتی که این عوارض ادامه داشته باشند، حتماً باید به متخصص لیزیک مراجعه شود.دکتر متخصص چشم در شیراز در حوزه لیزیک را در پی جو مشاهده و نوبت بگیرید.

بهترین متخصص لیزیک برای عمل لیزیک چشم

با توجه به اینکه عمل جراحی لیزیک چشم جزء عمل‌هایی با حساسیت بالا است، حتماً باید به بهترین متخصص لیزیک مراجعه نمود؛ چرا که ممکن است برخی از متخصص‌ها با توجه نکردن به نوع قرنیه بیمار، این جراحی را انجام دهند و این امر موجب کاهش دید بیماران شود. فوق تخصص قرنیه چشم در شیراز، تهران و شهرهای دیگر ایران را نیز در پی جو بیابید. اگر شما متخصص لیزیک خوب برای این عمل نمی‌شناسید، می‌توانید به سایت پی جو مراجعه کنید. در سایت پی جو لیست برترین متخصصان لیزیک درج شده است و شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، بهترین متخصص‌ها را برای عمل لیزیک چشم انتخاب نمایید.

کد خبر 689220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.