انقلاب حمل‌ونقل با طراحی دوچرخه الکتریکی بدون باتری

گروهی از مبتکران فرانسوی اولین دوچرخه الکتریکی بدون باتری جهان را طراحی کردند و به این ترتیب، مفهوم پاک بودن دوچرخه‌سواری را مضاعف کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از مبتکران فرانسوی به تازگی یک دوچرخه الکتریکی به نام Pi-Pop طراحی و ثبت اختراع کردند که از باتری‌های لیتیومی استفاده نمی‌کند، بلکه از ابرخازن‌ها بهره می‌برد. یک ابرخازن با ذخیره انرژی به روش الکترواستاتیکی یا از طریق شارژ حرکت آهسته کار می‌کند. در مقابل، یک باتری لیتیومی انرژی را به عنوان یک واکنش شیمیایی ذخیره می‌کند.

به عبارت دیگر، یک ابرخازن می‌تواند در صورت نیاز انرژی را خیلی سریع ذخیره و آزاد کند. در مورد دوچرخه، زمانی که فرد پدال می‌زند یا ترمز می‌کند، انرژی ذخیره می‌‎شود و از آن برای انجام اقدامات دشوارتر مانند راه‌اندازی مجدد یا سواری در سربالایی استفاده می‌شود. مفهوم ابرخازن به خودی خود یک نوآوری جدید نیست و برای اولین بار در پایان دهه ۱۹۷۰ مورد استفاده قرار گرفته است. امروز از این فناوری در سیستم‌های فتوولتائیک مانند پنل‌های خورشیدی، دوربین‌های دیجیتال و بعضی خودروهای هیبریدی یا الکتریکی برای بهبود عملکرد استفاده می‌شود.

به نظر می‌رسد که هیچ ماده کمیابی در تولید دوچرخه Pi-Pop استفاده نمی‎‌شود، زیرا ابرخازن‌ها از کربن، پلیمر رسانا، فویل‌های آلومینیومی و خمیر کاغذ ساخته شده‌اند که همگی مواد بازیافتی هستند. یکی از مزیت‌های این دوچرخه الکتریکی بدون باتری این است که لازم نیست برای شارژ شدن دوچرخه منتظر ماند. طول عمر ابرخازن به کاررفته شده بین ۱۰ تا ۱۵ سال است، در حالی که طول عمر باتری لیتیومی پنج یا شش سال ارزیابی شده است.

در حال حاضر، ۱۰۰ دوچرخه الکتریکی بدون باتری Pi-Pop در ماه تولید می‎‌شود. شرکت فرانسوی تولیدکننده قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ میلادی ماهانه هزار دوچرخه تولید کند و در سال ۲۰۲۵ نیز این محصول جدید را وارد بازار اروپا کند. به نظر می‌رسد که فعلاً موضوع مورد بحث در این زمینه جذب سرمایه بالقوه است. ورود دوچرخه الکتریکی بدون باتری به اروپا ممکن است انقلاب بزرگی در این زمینه ایجاد کند، اتحادیه اروپا ۱.۲ میلیون دوچرخه الکتریکی و ۵.۲ میلیون دوچرخه غیرالکتریکی وارد کرده است.

انقلاب حمل‌ونقل با طراحی دوچرخه الکتریکی بدون باتری

کد خبر 689194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.