تحلیل بورس امروز ۲۹ شهریور/ ۳۱ میلیارد تومان نقدینگی خارج شد

در بازار امروز شاهد خروج ۳۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از نمادهایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج ۲۴۸ میلیارد تومان از نمادهای با ارزش بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز آخرین روز کاری شهریورماه و آخرین روز کاری هفته جاری بود، ارزش معاملات بورس امروز حتی به پنج هزار میلیارد تومان هم نرسید و به سختی به محدوده چهار هزار ۸۰۰ میلیارد تومان نزدیک شد، همچنین حجم معاملات نیز در محدوده شش میلیارد ۹۳۷ میلیون برگه سهم بود.

علاوه بر این شاخص کل بورس تهران امروز هم روند نزولی در پیش گرفت و با افت هفت هزار و ۲۹۷ واحدی به سطح دو میلیون و ۱۲۱ هزار واحد رسید، در بازار بورس امروز نمادهای شستا، شپنا، شتران، وغدیر و کگل بیشترین تأثیر منفی را گذاشت و دو نماد فارس و حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را بر روی بازار داشتند، هم در گزارش پیش‌بینی و هم گزارش پیش از بازار چنین وضعیتی پیش‌بینی می‌شد.

در بازار فرا بورس نیز با افت ۷۶ واحدی به سطح ۲۶ هزار ۲۱۸ واحد رسید، در بازار فرا بورس نمادهای آریا، هرمز، وسپهر، صبا، سرچشمه و شاوان بیشترین تأثیر منفی را داشتند و تک نماد شگویا بیشترین تأثیر مثبت را داشته است.

با توجه به نقشه بازار، بخشی زیادی از حجم معاملات به سمت صندوق‌های درآمد ثابت رفته است، درواقع زمانی که بازار توان زیادی برای حرکت به سمت بالا نداشته باشد، معامله‌گران یا سرمایه‌گذاران فروشنده سهام خواهند بود و دارایی خود را به صندوق‌های درآمد ثابت تبدیل می‌کنند؛ این تا زمانی که بازار مجدد روند صعودی به خود گرفت بتوانند سریع جابجا شوند، منفی بودن نماد اهرم احتمال منفی بودن بازار در روز شنبه را نیز به ما می‌دهد.

سود ۱۸ تومانی شستا

شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۲ برای هر سهم ۱۸۰ ریال سود شناسایی کرد.

طرح فروش متری مسکن در آستانه اجرا

امکان خرید مسکن به صورت متری به زودی فراهم می‌شود، این طرح که از شهر تهران آغاز می‌شود در حال حاضر در سازمان بورس به مراحل نهایی رسیده است.

ماه گذشته سازمان بورس اعلام کرد که تا شهریورماه دستورالعمل طرح فروش متری مسکن به تصویب هیئت مدیره این سازمان می‌رسد، گفته می‌شود که طرح مسکن متری مراحل کارشناسی و فقهی را گذرانده و هم‌اکنون توسط هیئت مدیره بورس در حال بررسی نهایی است.

با استفاده از این طرح امکان سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک نوسان قیمت‌ها در حوزه مسکن برای عموم افراد فراهم می‌شود و در صورتی که متقاضیان بتوانند یک واحد را در قالب خرید یونیت (واحدی از متراژ) را خریداری کنند نهایتاً خانه‌دار می‌شوند.

اصلاح نرخ ارز تسعیر پتروشیمی‌ها تقاضای کاذب را کاهش ‎ می‌دهد / شرایط بازار بهتر شده است

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مهم‌ترین نکته در مورد اصلاح نرخ ارز تسعیر نرخ پتروشیمی‌ها پیش‌بینی‌پذیر کردن متغیرها در اقتصاد ایران بود، با وجود این اتفاق، ثبات تصمیماتی که سرمایه‌گذاران در مورد سودآوری شرکت‌ها می‌گیرند و ارزیابی که از شرکت‌ها دارند، عملی‌تر خواهد بود؛ تسعیر نرخ پتروشیمی‌ها ریسک را کاهش داده و تقاضای اضافی که ناشی از ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ بود را از بازار خارج می‌کند که در طی یک هفته اخیر هم این موضوع نشان داده شد.

در بازار امروز شاهد خروج ۳۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از نمادهایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج ۲۴۸ میلیارد تومان از نمادهای با ارزش بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده‌ایم.

تغییرات بازار

تحلیل بورس امروز ۲۹ شهریور/ ۳۱ میلیارد تومان نقدینگی خارج شد

نقشه بازار

تحلیل بورس امروز ۲۹ شهریور/ ۳۱ میلیارد تومان نقدینگی خارج شد

کد خبر 689113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.