شناسایی زمین برای احداث ۹۰ هزار واحد مسکونی

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه وضعیت بخش مسکن در استان رضایت‌بخش نیست، گفت: زمین برای احداث نزدیک به ۹۰هزار واحد مسکونی در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر حسینی محراب امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم شهریورماه_ در حاشیه شورای مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن در استان خوزستان بنا بر گزارش‌هایی که در این نشست ارائه شد، زمین برای ساخت حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شناسایی شده و مراحل مربوط به تهیه اسناد و نقشه‌ها و بررسی توسط مشاور در دست اقدام است.

وی افزود: گزارشی از اقدامات عمرانی و شهری در دست اقدام در شهر رامین ارائه شد، در هفته‌های گذشته پروژه‌هایی با حضور وزیر مسکن در استان کلنگ زنی شد که در قالب این طرح‌ها بخش‌های فولاد، پتروشیمی، نفت، نیشکر و مجموعه‌های صنعتی استان برای کارکنان خود مسکن تهیه خواهند کرد، به این صورت که اداره کل راه و شهرسازی زمین را تأمین می‌کند و شرکت‌های صنعتی برای آن دسته از پرسنل خود که فاقد مسکن هستند، کار ساخت و ساز را با کمک و مشارکت بانک‌ها انجام می‌دهند.

استاندار خوزستان ادامه داد: مسکن روستایی برای روستاهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن است که در جلسه آینده گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: روند بخش مسکن در استان رضایت بخش نیست، دستگاه‌های مختلف باید تحرک قوی‌تر و بیشتری در این زمینه داشته باشند، نقشه راه ترسیم شده چشم‌انداز درستی است و به سمتی می‌رود که ما با شهرک سازی در اطراف شهرها و طرح نهضت ملی مسکن بتوانیم رشد قابل قبولی در این بخش داشته باشیم.

کد خبر 689103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.