تفاهم شهرداری اسفراین و اداره کل میراث فرهنگی برای رونق صنایع دستی و اشتغال

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک سه‌جانبه میان این اداره کل و فرمانداری و شهرداری شهرستان اسفراین در راستای حفظ الگوهای ارزشمند صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال، فراهم‌آوردن فرصت عرضه و فروش صنایع‌دستی و مشاغل خرد و خانگی خبر داد.

پروانه کلاته در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تفاهم نامه سه جانبه میان اداره کل صنایع دستی، گردشگری و فرمانداری و شهرداری اسفراین منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه به‌منظور حمایت از صنایع‌دستی و مشاغل خرد و خانگی و ایجاد بازارچه فروش و عرضه محصولات به‌منظور توانمندسازی صنعتگران شهرستان اسفراین به امضای طرفین رسید.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه با انعقاد این تفاهم‌نامه طرفین از ظرفیت‌های یکدیگر برای توسعه و ترویج صنایع‌دستی بهره‌مند می‌شوند، گفت: اتخاذ تمهیدات مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت فعالان صنایع‌دستی شهرستان، معرفی و حمایت در زمینه فروش، مشارکت در احداث بازارچه‌ها و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی توانمندسازی اقتصادی تولیدکنندگان و تحقق‌بخشی به رویکرد دولت در راستای دستیابی به عدالت اجتماعی و توازن منطقه‌ای از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

وی گفت: این تفاهم‌نامه از زمان امضا و مبادله به مدت ۱۰ سال تعیین شد و در صورت رضایت طرفین قابل‌تمدید خواهد بود.

کد خبر 689086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.