عقد قرارداد با ۲۲۰ مدرسه در راستای ساماندهی سرویس‌های مدارس

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه ۲۳ شرکت پیمانکاری سرویس‌های مدارس در دو مرحله به آموزش و پرورش شهرستان معرفی شده و با مدیران مدارس نیز قراردادهای لازم بسته شده است، گفت: امسال با ۲۲۰ مدرسه قرارداد بسته شده که ۱۸۰ مورد تأیید و به شهرداری اعلام شده است.

ناصر سعیدآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساماندهی سرویس‌های مدارس خبر داد.

وی افزود: هم اکنون با توجه به پیش‌بینی‌های قبلی از بابت تأمین خودرو برای سرویس دانش‌آموزان هیچ مشکلی نداریم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: ۲۳ شرکت پیمانکاری در دو مرحله به نواحی یک و دو آموزش‌وپرورش معرفی شده و با مدیران مدارس نیز قراردادهای لازم بسته شده است و امسال با ۲۲۰ مدرسه قرارداد بسته شده و ۱۸۰ مورد نیز تأیید و به شهرداری اعلام شده است.

وی ادامه داد: در ناحیه یک ارومیه ۱۶۴ مدرسه و ۳۳ مدرسه نیز در ناحیه دو اعلام نیاز کرده بودند که تمامی نیاز اعلام شده برای سرویس‌های مدارس را ۳۱۰ سرویس مینی‌بوس، ۱۷۴ سرویس ون و ۲ هزار و ۳۰۸ خودروی سواری اعلام کرد و تاکنون ۲۶۰ سرویس مینی‌ بوس، ۵۶ دستگاه ون و دو هزار و ۴۰۵ دستگاه خودروی سواری قرارداد خود را با مدارس بسته‌اند.

سعیدآبادی با اشاره به توجه شهردار ارومیه به موضوع سرویس‌های مدارس و کاهش هزینه‌های رانندگان سرویس گفت: در جهت تشویق رانندگان برای شرکت در طرح ساماندهی از بابت هزینه کارت سرویس؛ امسال ۵۰ درصد کمتر اخذ شده که این اقدام به پیشنهاد شهردار و برابر مصوبه شورای شهر انجام شد.

وی همچنین اشاره‌ای نیز به اطلاع‌رسانی در راستای جذب خودروها برای سرویس‌های مدارس و ساماندهی آن‌ها داشت و ادامه داد: علاوه بر اطلاع‌رسانی در صداوسیما، مدارس و رسانه‌های مختلف مکتوب و مجازی، در ۱۵ نقطه شهر بنرهای اطلاع‌رسانی نصب و اعلام شده که رانندگان متقاضی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

سعیدآبادی با بیان اینکه تسهیل‌سازی در صدور کارت سرویس امسال مدنظر قرار گرفته است، یادآور شد: لیست شرکت‌های پیمان‌کاری به مدیران مدارس ارسال شده و والدین می‌توانند به مدیران مدارس مراجعه کنند.

وی در خصوص تعرفه مصوب سرویس‌ها در سطح شهر ارومیه نیز اظهار کرد: برای خودروهای سواری با ۲.۵ کیلومتر رفت و برگشت ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و برای هر کیلومتر مازاد ۳۰ هزار تومان تعیین شده و این مبلغ برای خودروهای ون در شرایط مشابه ۴۵۰ هزار تومان و برای هر کیلومتر مازاد ۳۰ هزار است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه برای خودروهای مینی‌بوس مبلغ ثابت ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده‌است، خاطرنشان کرد: نرخ مصوب برای مدارس خاص ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده‌است.

کد خبر 689072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.