زمینه سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آماده بودن شرایط سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف کشاورزی در استان خبر داد و گفت: از سرمایه‌گذاری در استان با تمام توان حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید احسان عسکری امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم، شهریورماه_ در جلسه هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر که به موضوع کارخانه آرد، نشاسته و دکستروز یاسوج اختصاص داشت، اظهار کرد: کارخانه قند یاسوج سال‌های زیادی است که با حداقل ظرفیت در حال فعالیت است که در سفر دور دوم دولت به استان در ۲۶ تیرماه، رئیس جمهور بر لزوم راه‌اندازی این کارخانه تا دو ماه آینده تأکید کرد.

وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر در این مدت پای کار آمده و احیای این کارخانه و استفاده از حداکثر ظرفیت در دستور کار قرار گرفته‌است.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دولت برای راه‌اندازی این واحد اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است که هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر تا زمان تخصیص این اعتبار اقدامات لازم برای بهره‌برداری از فاز اول این کارخانه را انجام دهد.

وی افزود: به همت سازمان اقتصادی کوثر مصوبه سفر دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی و این واحد بزرگ صنعتی در چهار فاز راه‌اندازی می‌شود.

عسکری با اشاره به اینکه، مجوز زیست‌محیطی این پروژه اخذ شده‌است، گفت: با همه ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد اما سرمایه‌گذاری بزرگ انجام نگرفته و جای خالی آن احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: زمینه برای سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر فراهم بوده و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری این سازمان اقتصادی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی هستیم.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: سازمان اقتصادی کوثر در زمینه پرورش و راه‌اندازی مرغ تخم گذار در استان سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم ۳۳ هکتار گلخانه در استان وجود داشت که در این دولت به ۱۳۷ هکتار در قالب پنج شهرک گلخانه‌ای افزایش یافت که از سازمان اقتصادی کوثر برای سرمایه‌گذاری در زمینه محصولات گلخانه‌ای دعوت می‌کنیم.

عسکری با اشاره به ظرفیت راه‌اندازی مزرعه گاو شیری در استان، گفت: حوزه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس از دیگر مواردی است که این سازمان می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر ۳۵ درصد مرغ مورد نیاز استان از استان‌های همجوار تأمین می‌شود که به دنبال این هستیم تا تولید را به سطحی برسانیم که همه مرغ مصرفی در خود استان تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، افزود: این استان در زمینه گیاهان دارویی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و محصولات گیاهی استان به کشورهای اروپایی صادر می‌شود که سازمان اقتصادی کوثر می‌تواند در این خصوص ورود کند.

وی بر احیا کارخانه کنسانتره شهر یاسوج با مشارکت حوزه اقتصادی استان خبر داد و گفت: عزم دولت سیزدهم احیا واحدهای راکد و نیمه فعال و ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر هم گفت: طبق دستور رئیس جمهور احیا کارخانه آرد، نشاسته و دکستروز در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

غلامی عنوان کرد: زمان‌بندی و برنامه اجرایی برای احیا این واحد در چهار فاز نهایی شده‌است که فاز اول کارخانه آرد، فاز دوم نشاسته و تصفیه خانه، فاز سوم کارخانه گلوکز و دکستروز و فاز چهارم خوراک دام است.

وی از پیشنهاد سرمایه گذاری حوزه اقتصادی استان برای سرمایه‌گذاری هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر استقبال کرد و گفت: آماده سرمایه‌گذاری درزمینه پرورش طیور و دام، گلخانه، دام سبک و سنگین، آبزیان و سایر بخش‌های حوزه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر، خاطرنشان کرد: طرح پرورش ۲۴۰ هزار قطعه‌ای مرغ تخم‌گذار با مشارکت سازمان اقتصادی کوثر در استان ایجاد و فاز اول آن تا ۲۲ بهمن سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 689071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.