برآورد خسارت سیل به آستارا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است

فرماندار آستارا گفت: برآورد اولیه سیل به تاسیسات و زیرساخت‌های این شهرستان بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایمنا، محمدرضا شهاب‌زاده امروز_ چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه_ در نشست خبری با خبرنگاران در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در سیل اخیر آستارا میزان خسارت به تأسیسات و زیرساخت‌های هشت منطقه این شهرستان بسیار زیاد بوده و رفع مشکلات و جبران خسارت‌های وارده به مردم از سوی مسئولان استانی با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: روز گذشته پس از فروکش کردن آب، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسانی و نیروهای امدادی منزل به منزل کار امدادرسانی و ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به مردم را آغاز کردند.

فرماندار آستارا خاطرنشان کرد: سیل به منازل مسکونی خسارت زیادی وارد کرده و بسیاری از لوازم مردم از بین رفته است، نیروهای امدادی در حال آمارگیری هستند تا پس از شستشو و پاکسازی منازل، لوازم اولیه و مورد نیاز را در اختیار مردم قرار دهند.

وی تصریح کرد: سه نقطه از شهر برای اسکان اضطراری مردم در نظر گرفته شده و روزانه دو هزار پرس غذای گرم توسط تیم مشترکی از نیروهای جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا طبخ و با هماهنگی این نیروها و گروهای جهادی میان سیل‌زدگان توزیع می‌شود.

شهاب‌زاده گفت: برآورد اولیه خسارت سیل به آستارا بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است، اما با توجه به اینکه حدود ۴۸ ساعت از فروکش کردن آب می‌گذرد، ارزیابی میزان خسارت برخی مناطق به صورت دقیق انجام نشده است، بنابراین خسارت سیل در آستارا بسیار بیشتر از این رقم خواهد بود.

کد خبر 689069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.