هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در زنجان برگزار می‌شود

با اعلام شهردار زنجان شانزدهمین جشنواره آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی از هفتم لغایت یازدهم مهرماه در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا فیروزفر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم شهریورماه_ در نشست خبری که به مناسبت برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی برگزار شد، با بیان اینکه زنجان شاهد یک رویداد در سطح ملی است، اظهار کرد: شهرداری توانسته بخش زیادی از انتظار شهروندان را پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری در ایام عزاداری یکپارچه در خدمت عزاداران بود، افزود: شانزده سال است که جشنواره آش با وجود برخی مشکلات مختلف، برگزار شده است.

شهردار زنجان گفت: مدیریت شهری با تمام توان در برگزاری جشنواره آش حضور خواهد داشت تا شادی مردم و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی زنده بماند.

وی به برگزاری جشن‌های مناسبتی در ماه ربیع‌الاول اشاره کرد و افزود: جشن میلاد حضرت محمد (ص) نیز با حضور گسترده شهروندان برگزار می‌شود.

فیروزفر در پاسخ به سوالی در خصوص حاشیه‌های ایجاد شده بعد از برگزاری کنسرت در زنجان گفت: در چارچوب ارزش‌ها و حفظ حریم‌ها شادی را در شهر برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص مسئولیت نگهداری از گاوازنگ گفت: در حال حاضر مسئولیت این مکان با راه و شهرسازی، منابع طبیعی و همیاری است و در صورت رفع معارضات و تحویل آن به شهرداری تمام تلاش خود را برای حفظ این منطقه به کار می‌بریم.

در ادامه این نشست، سیدسعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان نیز با بیان اینکه در شورای ثبت ملی پنج اثر از زنجان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: برخی از رویدادها نیاز به ثبت ندارد، برای مثال گردهمایی زنجانی‌ها در یوم العباس (ع) که ثبت ملی شده است.

وی با بیان اینکه نشست کمیته میراث جهانی سازمان علمی و تحقیقاتی ملل متحد (یونسکو) در عربستان برگزار شد، گفت: پرونده کاروانسراهای ایران در حالی به‌عنوان بیست و هفتمین اثر تاریخی و طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید که کاروانسراهای زنجان در این لیست قرار نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در ماه محرم و صفر امکان برگزاری جشنواره آش فراهم نبود، گفت: این جشنواره در سال‌های آینده در فصل بهار و یا تابستان برگزار می‌شود و امسال غرفه‌ها در داخل نمایشگاه کاسپین مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: این رویداد ملی یک پیش‌رویداد شهرستانی دارد که با حضور ۲۰۰ شرکت‌کننده زنجانی در گاوازنگ زنجان توسط چهار گروه داوری خواهند شد.

صفوی با بیان اینکه تاکنون یازده استان برای جشنواره آش اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: امکان پذیرش پانزده استان فراهم شده است، هفدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سوغات کشور نیز همزمان با این جشنواره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۳۰ استان، ۹ شهر جهانی و یک روستای جهانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، تصریح کرد: زنجانی‌ها ۱۰۵ مهر اصالت ملی و ۱۱ مهر اصالت بین‌المللی دریافت کرده‌اند.

مجید ناصحی مقدم رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز با تاکید بر اینکه اقتصاد گردشگری از سر فصل‌های اساسی است که مدیریت شهری به آن توجه دارند، اظهار کرد: مدیران شهری باید برای ورود گردشگران به شهر، توجه ویژه به اقتصاد گردشگری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای گسترش و افق شهر باید همه مؤلفه‌های توسعه شهر فراهم باشد، افزود: شهر ما خانه ما گویای توجه ویژه به همه مسائل شهری است، شهر آباد یکی از مؤلفه‌های دیگر توسعه شهر است، برگزاری این جشنواره به توسعه اقتصاد گردشگری کمک می‌کند.

کد خبر 689058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.